حمزه شکیب خلاء عملکرد نظام مهندسی در زلزله ها را عامل افزایش تلفات دانست

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور گفت: جای خالی اجرای قوانین نظام مهندسی را در اتفاقات تلخی که در زلزله‌های اخیر ایران و در دیگر کشورهای منطقه از جمله ترکیه وجود دارد؛ در دوره فعلی نظام مهندسی ساختمان به دنبال ایجاد تحول و پررنگ شدن نقش این سازمان در ساخت و سازهای کشور هستیم.
به گزارش تاسیسات نیوز، مهندس حمزه شکیب رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور  درباره اتفاقات تلخ زلزله‌های اخیر در کشور؛ اظهار کرد: جای خالی اجرای قوانین نظام مهندسی را در اتفاقات تلخی که در زلزله‌های اخیر ایران و در دیگر کشورهای منطقه از جمله ترکیه وجود دارد؛ در دوره فعلی نظام مهندسی ساختمان به دنبال ایجاد تحول و پررنگ شدن نقش این سازمان در ساخت و سازهای کشور هستیم، هرچند که این مسیر نیازمند حضور و همکاری دیگر بخش‌ها از جمله شهرداری‌ها، سازندگان و مردم هم هستیم.
وی افزود: نگاه ما به سازمان نظام مهندسی متفاوت از گذشته است و به دنبال آن هستیم که نقش و جایگاه مهندسی را در کالبد فیزیکی شهر و روستاها ببینیم که امیدواریم در اجلاس پیش رو به نتایج و تصمیم‌های خوبی در این مسیر برسیم.
شکیب گفت:  اگر برای نمونه بخواهیم نام ببریم می‌شود به متروپل اشاره کرد، در متروپل که سازمان نظام مهندسی را به علل مختلف نادیده گرفتند و این اتفاق افتاد که ابتدایی‌ترین طراحی هم برای آن در نظر گرفته نشده بود و برای ساختمانی مانند پلاسکو هم اگر مبحث ۲۲ و نقش سازمان نظام مهندسی را درنظر می‌گرفتند هم‌اکنون پلاسکو را داشتیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ادامه داد: هم اکنون ساختمان‌های زیادی هستند که وضعیتی مانند پلاسکو و متروپل دارند و اگر کمی به زلزله‌های اخیر در ایران و دیگر کشورها نگاه کنیم می‌بینیم که جای خالی سازمان نظام مهندسی به چشم می‌آید و باید زودتر دست به کار شویم تا کمتر شاهد این اتفاقات باشیم.
شکیب در ادامه تصریح کرد: هیات عمومی مهم‌ترین رکن سازمان نظام مهندسی است که متشکل از همه اعضای هیات مدیره استان‌هاست با این حساب هم‌اکنون ۳۸۳ نفر عضو هیات عمومی هستند که در رابطه با استراتژی و مسائل کلان سازمان تصمیم می‌گیرند و مصوبات آن برای همه لازم‌الاجراست.
وی ادامه داد: آخرین اجلاس هیات عمومی سال ۹۸ بوده و بعد از آن موفق به برگزاری اجلاس نشده‌ایم و از آن زمان تاکنون ترازهای مالی باقی مانده و به صورت علی الحساب است و از طرفی هم نظام نامه‌ها که در سازمان نظام مهندسی نقشی کلیدی دارند مانده است و قرار است در یزد به رای هیات عمومی گذاشته شوند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در پایان تاکید کرد: در یزد پس از سال‌ها جمع می‌شویم که یکبار دیگر با همکاران خود این عهد را ببندیم که مقررات ملی سرلوحه کارمان باشد و بتوانیم نقش سازمان را در ساخت و سازهای کشور برای توسعه پایدار پررنگ کنیم.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;