حل انفجار تهران در دست مجلس است

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران گفت: در حقیقت این تهران نیست که در حال بزرگ شدن است، بلکه شهرستان های اطراف تهران هستند که در حال بزرگ تر شدن و بلعیدن تهران هستند. رشد جمعیت اسلامشهر به طور میانگین ١٢ درصد است؛ شهرهایی مانند رباط کریم، شهریار، مرتضی گرد و … تا چند سال پیش روستا بودند که اینچنین با انفجار جمعیت تبدیل به شهر شدند. حل ریشه این مشکلات به دست مجلس شورای اسلامی است.
به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در نخستین کنگره ملی راهبردهای پیشرفت صنعت ساختمان با بیان اینکه معماری ایران پیشرفت قابل توجهی داشته است، گفت: معماری ایران از قبل اسلام تاکنون به نحوی است که می توانیم به آن افتخار کرده و در کل دنیا خود را به وسیله آن معرفی کنیم و ارائه دهنده سبک های مختلف در دنیا باشیم.
وی با اشاره به اینکه به جز در بخش های از اصفهان، در کشور شاهد ناهنجاری در معماری هستیم، ادامه داد: با استفاده از فناوری روز می توانیم اقدامات مناسبی در حوزه معماری داشته باشیم که نیازمند زمینه سازی است.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه انتظار مساعدت بیشتری از مجلس شورای اسلامی در جهت حل مشکلات مهندسین و شهر تهران داریم، تصریح کرد: در حقیقت این تهران نیست که در حال بزرگ شدن است، بلکه شهرستان های اطراف تهران هستند که در حال بزرگ تر شدن و بلعیدن تهران هستند. رشد جمعیت اسلامشهر به طور میانگین ١٢ درصد است؛ شهرهایی مانند رباط کریم، شهریار، مرتضی گرد و … تا چند سال پیش روستا بودند که اینچنین با انفجار جمعیت تبدیل به شهر شدند. حل ریشه این مشکلات به دست مجلس شورای اسلامی است.
به گفته چمران، این قوانین هستند که اجازه می دهند رشد جمعیتی روستاها و تبدیل شدن آن به شهر را می دهد و چالش های عظیمی برای شهر تهران ایجاد می کند؛ وزارت کشور تنها به مقوله محدوده شهری و حریم ها دقت دارد و هماهنگی چندانی با وزارت راه و شهرسازی ندارد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;