حق مشاوران املاک باید یکسان باشد

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: برخی از املاکی ها در زمان انعقاد قرارداد مسکن، اقدام به دریافت وجوه اضافی از افراد می کنند، علت این اقدامات این است که با افزایش تقاضا و کمبود عرضه مساکن پرمتقاضی، املاکی ها از این حربه برای دریافت وجوه مازاد در قبال معرفی این پیشنهادات استفاده می کنند.
 به گزارش تاسیاست نیوز،  محمد سرگزی با انتقاد از عملکرد برخی از مشاوران املاک در سطح کشور، گفت: متأسفانه برخی از مشاوران املاک به عامل در افزایش قیمت مسکن تبدیل شده اند، از این رو ساماندهی و نظارت جدی بر این حوزه بسیار ضروری است.
نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی شاهدیم که برخی از املاکی ها در زمان انعقاد قرارداد خرید و فروش یا اجاره مسکن، اقدام به دریافت وجوه اضافی از افراد می کنند، علت این اقدامات این است که با افزایش تقاضا برای خرید مسکن و کمبود عرضه مساکن پرمتقاضی، املاکی ها از این حربه برای دریافت وجوه مازاد در قبال معرفی این پیشنهادات استفاده می کنند.
وی با بیان اینکه سوء استفاده برخی از املاکی ها از اضطرار مردم برای خرید مسکن به هیچ وجه قابل قبول نیست، افزود: اتحادیه مشاوران املاک باید یک بار برای همیشه نسبت به ساماندهی این بخش و برخورد با متخلفان اقدام کند و در صورت احراز تخلفات، پروانه فعالیت آن دفتر املاک باطل شود.
سرگزی ادامه داد: یکی دیگر از مسائل مکانیزم دریافت حق کمیسیون مشاوران املاک است، در شرایط فعلی، املاکی ها در ازای هر قرارداد معامله مسکن، درصدی از قیمت مسکن را از خریدار و فروشنده دریافت می کند، این معنای آن است که هر چقدر قیمت خانه بالاتر باشد، میزان حق کمیسیون املاکی نیز بالا می رود. از این رو مشاوران املاک با این مکانیزم ترغیب به افزایش سقف قیمت مسکن می شوند.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: به نظر من نرخ حق کمیسیون مشاوران املاک باید ثابت و یکسان باشد، زیرا کارکرد املاکی ها کاملا مشخص است و فراتر از انعقاد قرارداد میان خریدار و فروشنده اقدامی انجام نمی دهند.
منبع ایلنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;