حضور پررنگ شرکت‌های تاسیساتی در نمایشگاه اگروفود

بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی، مواد غذایی، ماشین‌آلات و صنایع وابسته از تاریخ ۲۸ تا ۳۱ خرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، نمایشگاه اگروفود، امسال نیز مانند سال‌های گذشته پرشور و هیجان برگزار شد. نمایشگاهی که میعادگاه بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعت غذا است و حضور آن‌ها زینت‌بخش نمایشگاه.
یکی از ویژگی‌های خاص این نمایشگاه، حضور شرکت‌هایی است که در ظاهر ارتباطی با مواد غذایی و صنعت غذا ندارند، اما در پشت صحنه، نقش کلیدی و مهمی را ایفا می‌کنند. شرکت‌هایی که انتظار می‌رود حضورشان به نمایشگاه‌های تخصصی تاسیسات و سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی محدود باشد.
همین مساله کنجکاوی خبرنگار ما را بر آن داشت تا علت ارتباط صنعت تاسیسات با صنایع غذایی و حضور شرکت‌های عرصه تاسیسات در این نمایشگاه را از زبان مدیران این شرکت‌ها جویا شویم.
در مسیر بازدید از غرفه‌ها، شرکت صبا برودت پارس به دلیل تجهیزات بزرگ و چشم‌گیر و همچنین ازدحام نسبی جمعیت و گفت‌وگوی مردم با مسئولان غرفه، چشم‌نوازی می‌کرد. لذا نخستین ماجراجویی از حضور شرکت‌های تاسیساتی را با صبا برودت آغاز کردیم.
شفاعت، معاون فروش شرکت صبا برودت پارس در پاسخ به این سوال که دلیل حضور صبا برودت در نمایشگاه اگروفود چیست، گفت: صنایع غذایی یکی از گسترده‌ترین صنایع کشور است که صنایع وابسته زیادی را هم دارد. در حقیقت، شرکت صبا برودت پارس به دلیل تولید سردخانه‌های صنعتی، تونل‌های انجماد و مصارف IQF ارتباط نزدیکی با صنایع غذا دارد و همین مساله باعث شد تا برای جذب مشتریان جدید در این نمایشگاه شرکت کنیم. علاوه بر این‌ها، ساخت تجهیزات برودتی و استفاده از آن‌ها در بحث لبنیات و سردخانه‌های میوه از جمله اقداماتی است که ما را به صنایع غذایی ارتباط می‌دهد.
وی در ادامه به تفاوت این نمایشگاه با نمایشگاه‌های تخصصی همچون تاسیسات و سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی اشاره و تصریح کرد: تفاوت این نمایشگاه عمدتاً به جنس مشتریان ما مربوط می‌شود. در نمایشگاه‌های تخصصی، مشتریان ما تا حدود زیادی با سایر شرکت‌های حاضر در نمایشگاه مشترک هستند و بازار رقابتی برای ما تنگ‌تر است. این در حالی است که مشتریان ما در این نمایشگاه، بسیار خاص‌تر می‌شود و این مساله باعث می‌شود که رقابت بهتر و راحت‌تری را داشته باشیم تا بتوانیم تجهیزات خود را عرضه، معرفی و بازاریابی کنیم.
پیوند تاسیسات با گلخانه و مرغداری
مس‌چی، کارشناس فنی شرکت گرماتاب ضمن اشاره به دستاورد مهم این شرکت در زمینه فناوری سیستم گرمایشی تابشی به حضور این برند تاسیساتی در نمایشگاه پرداخت و گفت: در سال ۷۹ موفق شدیم تا به‌عنوان نخستین شرکت، فناوری سیستم گرمایشی تابشی را وارد کشور کنیم.
وی افزود: یکی از کاربری‌های مهم این فناوری، برای مصارف غیرخانگی از جمله گرمایش سالن‌های ورزشی و مجموعه‌هایی است که ارتفاع بلندی دارند. اما ویژه‌ترین کاربری که باعث شد در این نمایشگاه حضور داشته باشیم، استفاده از آن در گلخانه‌ها و مرغداری‌هاست. در واقع، از آنجایی که مکانیسم گرمایش این سیستم، به صورت تابشی است، سطوح را به‌صورت تشعشعی گرم می‌کند و همین مساله باعث می‌شود که بهره‌وری افزایش و مصرف سوخت کاهش یابد.
مس‌چی در ادامه به علت حضور در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه نزدیک به دو دهه است از معرفی این سیستم و فناوری می‌گذرد، اما هنوز بسیاری از شرکت‌ها وجود دارند که مشتری ما نیستند و از این سیستم و فناوری اطلاعی ندارند. لذا تصمیم گرفتیم که در این نمایشگاه حضور داشته باشیم و با تبلیغات فراوان، شرکت‌هایی که اطلاعی از این سیستم گرمایشی ندارند را آگاه کنیم.
کارشناس فنی شرکت گرماتاب با اشاره به هدف و چشم‌انداز شرکت گرماتاب اظهار کرد: هدف اصلی ما گسترده کردن فعالیت شرکت در مرغداری‌ها و گلخانه‌هاست که حضور در نمایشگاه‌ها می‌تواند ما را در این مسیر سوق دهد و بتوانیم ارتباط چهره به چهره با مشتریان جدید داشته باشیم.
مخازن آنتی‌باکتریال، پل ارتباطی تاسیسات با غذا
از دیگر شرکت‌هایی که در این نمایشگاه چشم‌نوازی می‌کرد، شرکت صنایع تولیدی تهران پلیمر یارا بود که چیدمان متنوعی از مخازن و تانکرهای کوچک و بزرگ، خبرنگار تاسیسات نیوز را به گفت‌وگو با مسئولان این غرفه کشاند.
نوری، کارشناس بازرگانی شرکت صنایع تولیدی تهران پلیمر یارا با اشاره به محصولات این شرکت به ارتباط و کاربری آن‌ها با صنایع غذایی پرداخت و گفت: این مخازن کاربری‌های متنوعی دارد که در انواع مختلف تک ‌لایه، دو لایه، سه لایه و چهار لایه تولید می‌شوند. اما نکته قابل توجه این است که این شرکت، برای نخستین بار، مخازن را به‌صورت آنتی‌باکتریال تولید کرده است که اتفاق بسیار ویژه‌ای است.
وی در ادامه افزود: از آنجایی که جنس اولیه این مخازن، فود گریت هستند، در بحث نگهداری مایعات از جمله مایعات غذایی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند و می‌توان این مخازن آنتی‌باکتریال را پل ارتباطی ما با صنایع غذایی عنوان کرد.

صنایع غذایی

صنعت غذا، بازاری بزرگ برای ساندویچ‌پنل‌سازها
امیرمسعود عاجلی، سرپرست فروش شرکت پارسین گستر جنوب از صنایع غذایی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازارهای هدف یاد کرد و گفت: صنایع غذایی از جمله بازارهایی است که می‌توانیم محصولات خود را در آن عرضه و بازاریابی کنیم و این نمایشگاه از این جهت بزرگ‌ترین پدیده است که در صنعت اتفاق می‌افتد.
وی در ادامه به فعالیت شرکت پارسین گستر جنوب اشاره و اظهار کرد: فعالیت اصلی شرکت ما، تولید ساندویچ پنل است. از این رو، محصولات ما در بحث سالن‌های تولید، سردخانه‌های صنعتی، پوشش سقف شرکت‌هایی که در صنایع غذایی فعالیت می‌کنند و نیاز به اخذ مجوزهای بهداشتی و دارویی دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد و اینجا بهترین مکانی است که می‌توانیم با مشتریان ارتباط برقرار کنیم.
وی در ادامه به تفاوت نمایشگاه اگروفود و نمایشگاه صنعت تاسیسات اشاره کرد و گفت: حضور ما در نمایشگاه‌های صنعت تاسیسات به بحث بازرگانی، تامین و ابزار دقیق سازمان محدود است، اما در نمایشگاه اگروفود بحث فروش برجسته می‌شود که باعث متفاوت شدن بازار این دو نمایشگاه برای ما می‌شود.

نمایشگاه صنایع غذایی

وابستگی صنعت غذا به سیستم‌های برودتی
شرکت آرشه کار که در زمینه سیستم‌های برودتی و تهویه مطبوع فعالیت می‌کند نیز از دیگر شرکت‌هایی بود که در این نمایشگاه حضور داشت.
رسول محمدی، مهندس فروش آرشه کار در گفت‌وگو با خبرنگار تاسیسات نیوز گفت: یکی از فعالیت‌ها و تولیدات شرکت آرشه کار تاسیسات سردخانه‌ای از جمله، بحث IQFها، تونل‌های انجماد، سردخانه‌های نگهداری و چیلرهای صنعتی است که باعث ارتباط مستقیم ما با صنایع غذایی می‌شود.
محمدی این وابستگی و ارتباط تولیدات و تجهیزات شرکت با صنایع غذایی را مهم‌ترین عامل برای حضور در این نمایشگاه عنوان کرد و گفت: در این نمایشگاه جنس مشتریان ما متفاوت از سایر نمایشگاه‌ها است. در واقع، مشتریان در این نمایشگاه مصرف‌کننده‌ای هستند که به نوعی مشتری محصولات نهایی ما می‌شوند، مثل شرکت‌های لبنی و شرکت‌های تولید غذا و دارو که صفر تا ۱۰۰ پروژه‌ها را برایشان انجام می‌دهیم.
خبرنگار: سعید سعیدی
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;