حضور بورس انرژي در دهمين نمايشگاه انرژي کيش

بورس انرژي ايران به منظور آشنايي هرچه بيشتر فعالان صنعت نفت و برق کشور با فعاليت ها و چگونگي خريد و فروش حامل هاي انرژي، در دهمين نمايشگاه انرژي کيش شرکت خواهد کرد.

 

 

 

 به گزارش تاسیسات نیوز ياسرفلاح با بيان اين مطلب گفت: نمايشگاه بين المللي انرژي محلي مناسب براي آشنايي فعالان حوزه ي انرژي از جمله پالايشگاه ها، پتروشيمي ها و مصرف کنندگان حامل هاي انرژي با ساختار چهارمين بورس کشور است.

مدير روابط عمومي بورس انرژي با اشاره به گذشت حدود 10 ماه از شروع رسمي معاملات در بورس انرژي گفت: حجم معاملات در اين مدت به طور چشمگيري افزايش داشته، به گونه اي که در 10 ماه بيش از 2500 ميليارد ريال انواع حامل هاي انرژي در چهارمين بورس کشور داد و ستد شده است.

ياسر فلاح، مدير روابط عمومي و امور بين الملل بورس انرژي افزود: با رشد چشمگير داد و ستد حامل هاي انرژي از جمله ميعانات گازي، متانول و انواع حلال، منافع بسياري از صنايع پايين دستي صنعت نفت با بورس انرژي گره خورده است.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل بورس انرژي، فلاح گفت: با توجه به اينکه فعالان صنعت برق کشور هم در اين نمايشگاه حضور دارند، راههاي توسعه بازار برق کشور و رونق معاملات برق در بورس انرژي بررسي خواهد شد.

وي توضيح داد: بسياري از پالايشگاهها و مجتمع هاي پتروشيمي که محصولات شان در بورس انرژي عرضه مي شود از مصرف کنندگان بزرگ برق هستند که حضورشان در اين نمايشگاه، امکان معرفي معاملات برق در بورس انرژي و چگونگي خريد مستقيم برق از سوي آنها را فراهم مي سازد.

مدير روابط عمومي و امور بين الملل بورس انرژي گفت: از طرفي نيروگاه هاي برق هم در صورت خصوصي شدن خريداران بالقوه سوخت هستند که اين تعادل در بورس انرژي بين نيروگاه ها و پالايشگاه ها ايجاد خواهد شد.

عضو شوراي اطلاع رساني بازار سرمايه افزود: دو کارگاه آموزشي، يکي با محوريت معاملات برق و ديگري در بخش نفت و فراورده هاي نفتي در ايام برگزاري نمايشگاه انرژي در جزيره ي کيش برپا خواهد شد.

فلاح گفت: در اين نمايشگاه تلاش خواهيم کرد با برگزاري نشست هاي تخصصي و کارگاه هاي آموزشي مردم و فعالان حوزه ي انرژي کشور را با دستاوردهاي بورس انرژي آشنا کنيم.

عضو شوراي اطلاع رساني بازار سرمايه افزود: سازمان بورس و اوراق بهادار هم در اين نمايشگاه و همراه با بورس انرژي شرکت خواهد کرد تا راههاي تامين مالي بخش انرژي کشور از طريق بازار سرمايه را تبيين کند.

دهمين نمايشگاه انرژي کيش در روزهاي 23 تا 26 ماه جاري در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي جزيره ي کيش برگزار خواهد شد.

 پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;