حذف نظام مهندسی از عرصه ارائه الگوهای نما

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با ابراز خرسندی از اینکه موضوع نما ساختمان ها و منظر شهری اخیرا در راس امور مدیریت شهری قرار گرفته است، گفت: امیدواریم که از مجموعه این اقدامات نتایج خوبی حاصل شود.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، الهام امینی درخصوص نقش سازمان نظام مهندسی تهران در ارائه الگوهای نما افزود: هرچند که سازمان نظام مهندسی تهران را از این عرصه حذف کرده اند و خط کشیده اند، اما از آنجایی که در این سازمان ما به دنبال منفعت عمومی هستیم نه منفعت خصوصی، و پایه های فعالیت ما بر مبنای منفعت عمومی متمرکز شده است، این هدف را پیگیری می کنیم.
وی ادامه داد: همواره دغدغه ما این بوده که اصول مربوط به مدیریت یکپارچه شهری را پیاده کنیم و در این مسیر دست همکاری خود را به سوی مدیریت شهری تهران در مجموعه شورای اسلامی و شهرداری تهران و سایر ارگان های دخیل در این موضوع دراز می کنیم.
این کارشناس شهرسازی با بیان اینکه ما شعار مدیریت یکپارچه شهری را نمی دهیم، بلکه به بحث مدیریت یکپارچه شهری عمل می کنیم، تاکید کرد: ما به صورت یکپارچه و فعالانه در این حوزه وارد خواهیم شد.
امینی یادآور شد: امروز در بخش نمای شهرها از بحث خوانایی غفلت شده و این ناهمخوانی را می توانید در فضاها مشاهده کنید.
وی با انتقاد از بی توجهی به هویت مندی فضاهای شهری ادامه داد: در حال حاضر وقتی به شهرهای ایران نگاه می کنیم، می بینیم که بحث هویت اسلامی در آنها مثل گذشته تبلور نیافته است و شهرها به لحاظ نما و هویت، چندان تفاوتی با همدیگر ندارند.
امینی تاکید کرد: از همه مهمتر این است که ما امروز در شهرهای خود روح مکان و حس مکان را نداریم و اینها مباحثی است که می توان با ورود سازمان نظام مهندسی تهران و متخصصان شهرسازی و معماری که در این حوزه فعالیت می کنند، آنها را مورد توجه قرار داد.
وی ادامه داد: موضوع طراحی شهری به کیفیت عرصه عمومی ساختمان ها می پردازد و هدف اصلی آن منفعت عمومی است تا شهروندان از سکونت در شهرهای دارای هویت لذت ببرند.
عضو علی البدل هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در نهایت گفت: در این راستا در گروه تخصصی شهرسازی سازمان نظام مهندسی استان تهران جهت همکاری با متخصصان فعال در این حوزه و فعالیت در این حوزه اعلام آمادگی می کنیم.
این مدرس دانشگاه افزود: در این راستا رشته تخصصی طراحی شهری به همین منظور طراحی شده است و ما ضمن اعلام آمادگی در زمینه برای فعالیت در این حوزه، در خدمت مدیریت شهری تهران هستیم.
منبع صما
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;