حذف آلودگی هوا با استفاده از آجرهای سازه

به گزارش تاسیسات نیوز، این آجرها به منظور مهار آلودگی هوا را قبل از ورود به ساختمان فیلتر می کنند.

 

اثرات ناشی از آلودگی هوا سالانه منجر به مرگ 3.3 میلیون نفر می شود و مطالعه جدید موسسه شیمی مکس پلانک آلمان پیش بینی کرده است این رقم تا سال 2050 دو برابر شود. محققان پی برده اند که آتش سوزی های کوچک خانگی منبع اصلی الودگی در چین و هند هستند و به همین دلیل است که کباب پزهای خوشیدی ممکن است روزی جایگزین روش های پخت خطرناک تر شود.

 

اما آتش اغلب برای گرم کردن خانه ها استفاده می شود و منابع آلودگی بسیار زیاد دیگری نیز وجود دارد. یافتن راهی برای تمیزکردن هوا هدف اصلی ماست. کارمن ترادل – یک استاد کالج معماری سن لوئیس امیدوار است پاسخ این مساله را در آجرهای Breathe بیابد.

 

این آجرها که برنده جایزه مجله معماری سال 2015 شده اند بخشی از یک سیستم دیوارهای دوجداره هستند که هیچ نیازی به برق ندارند و از بتون متخلخل ساخته شده و یک فیلتر سیلیکونی درونی دارند.

 

بر اساس ایده جاروبرقی ها، ترادل و تیمش از طریق چرخاندن هوا در زمان عبور آن از میان آجر به حذف ذرات معلق کمک می کنند؛ این ذرات بعدا به یک کانال جمع آوری در پایه دیوار هدایت می شوند.

 

هوای فیلترشده به سیستم HVAC تغذیه شده و ساختمان های بدون این سیستم هوای تمیزتر را از طریق ونت ها دریافت خواهند کرد.

 

آزمایشات انجام شده توسط دانشجویان مهندسی کال پولی با استفاده از یک تونل باد کوچک نمونه هایی پیدا کردند که 30% ذرات دود و گرد و غبار را ضبط می کنند.

 

در حالی که به گفته ترادل این شیوه روش نسبتا ارزانی است، استیون راین ویل نیز می گوید: «آجر Breathe روشی هوشمند برای گرفتن ذرات سنگین هوا به عنوان یک محصول جانبی ساختمان سازی است.»

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;