جوابیه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی به خبرگزاری ایسنا

سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی در پاسخ به پیمانکاران و سازندگان ساختمان از قانونی بودن افزایش تعرفه خبر داد و گفت: افزایش تعرفه‌ها مصوبه شواری مرکزی نظام مهندسی بوده است.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، به دنبال درج گزارشی در توسط خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، تحت عنوان « آیا تعرفه های سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی قانونی است » که بیست و دوم اردیبهشت‌ماه درخصوص افزایش تعرفه‌های نظام مهندسی و کمیته مجریان و اعتراض پیمانکاران و سازندگان ساختمان به این افزایش صورت گرفت، جوابیه‌ای از طرف نظام مهندسی استان مرکزی به دفتر این خبرگزاری ارسال شد. متن این جوابیه بدین شرح است:

براساس قانون نظام مهندسی ساختمان در سال 1374 و براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و تایید شواری نگهبان بنا به پیشنهاد مشترک شماره 02/100/481 مورخ 6/2/82 وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور به استناد ماده 33 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و آیین نامه اجرایی ماده ذکر شده و تصویب نامه شماره 4605 ت 28549 ه مورخ 22/4/83 هیات وزیران و براساس فصل پنجم مبحث دوم مقررات ملی ساختمان بند 17- 2 هزینه ساخت و ساز هر مترمربع زیربنای ساختمان هر ساله توسط شواری مرکزی مشخص و درصد مجموع حق‌الزحمه خدمات مهندسی رشته‌های چهارگانه براساس جدول شماره 11 مبحث دوم مقررات ملی ساختمان تعیین و هیات مدیره‌های سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان سراسر کشور ملزم به اجرای آن هستند.

خوشبختانه کمیته چهارنفره استان با عنایت به شرایط استان مرکزی تعرفه یاد شده را 5 تا 10 درصد کاهش داده و تصویب کردند و این درحالی است که هزینه داشتن مجری برای ساختمان‌های تا هزار متر مربع نیز از روی دوش مالکین و سازندگان برداشته شده است.

 

ضمن احترام به مصاحبه شوندگان باید تاکید کرد که افراد مخاطب نه سازنده ساختمان بوده و نه با مقررات ملی ساختمان آشنایی دارند.

افزایش تعرفه‌های خدمات مهندسین و سازمان نظام مهندسی ساختمان کاملا قانونی و براساس مصوبات شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان و مصوبات هیات وزیران است.

پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;