جنجال نفتی ترامپ

به گزارش تاسیسات نیوز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه یک فرمان اجرایی جدید امضا کرد تا به یکی دیگر از وعده‌های جنجالی خود در دوران رقابت‌های انتخاباتی عمل کرده باشد. دستور جدید ترامپ به گسترش حفاری چاه‌های نفت و گاز در مناطق دور از ساحل آمریکا مربوط می‌شود؛مناطقی که در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما فعالیت‌های نفتی و گازی به منظور حفاظت از محیط‌زیست در این مکان‌ها متوقف شده بود.





بر اساس فرمان نفتی رئیس‌جمهور تازه به قدرت رسیده آمریکا که علاقه چندانی به بحث‌های زیست‌محیطی ندارد؛ حفاری در نوار ساحلی ممنوعه در اقیانوس اطلس، اقیانوس آرام، اقیانوس منجمد شمالی و همچنین خلیج مکزیک که در سال 2010 پس از بروز یک حادثه با نشت عظیم نفت مواجه شده بود، آزاد خواهد شد.




به گزارش خبرگزاری رویترز، ترامپ که به نظر می‌رسد برای دست یافتن به رویای خود حاضر به انجام هر اقدامی است، در مراسم امضای این فرمان اجرایی گفت: ما در حال باز کردن فضا هستیم، امروز ما در حال آزاد کردن انرژی در آمریکا و فراهم کردن امکانات برای ایجاد هزاران شغل پر‌درآمد در ایالات متحده هستیم. اظهارات ترامپ در مراسم امضای این فرمان در حالی هاله‌ای از تغییر فضا و ایجاد اشتغال به همراه داشت که کارشناسان عقیده دارند آغاز فعالیت‌های نفتی و گازی در مناطقی که پیش از این ممنوع بوده‌اند، با چالش‌هایی همراه هستند که می‌توانند تحقق اهداف این اقدام را آنگونه که دولت ترامپ در نظر دارد با دشواری‌هایی همراه سازد. این چالش‌ها از نارضایتی طرفداران محیط‌زیست آغاز شده و تا شرایط عرضه و تقاضا در بازار پیش می‌رود.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;