جنجال بر سر افزایش قیمت بنزین

یک کارشناس انرژی گفت: امروز آقای زنگنه معتقد است مخالف افزایش قیمت بنزین است حال باید این سوال را پاسخ دهد که چه کسی دستور بالابردن قیمت بنزین را در دولت قبل داد.
به گزارش تاسیسات نیوز، اخیر بیژن زنگنه وزیر اسبق نفت در همایش بهره وری گفته است اساساً موافق افزایش نرخ بنزین نیست.
وزیر سابق نفت با اشاره به مباحث موجود در خصوص لزوم افزایش قیمت بنزین برای کاهش مصرف و افزایش بهره‌وری گفت: «معتقدم بنزین را وقتی باید گران کرد که خودرو خیلی ارزان شود. ما خودرو را خیلی به مردم گران می‌فروشیم. بگذاریم خودرو رقابتی شود تا مردم بتوانند بهترین خودرو را بخرند. من همیشه مخالف افزایش قیمت بنزین بودم، چون مردم تحمل ندارند و هدف را هم اصلاح اقتصادی نمی‌دانستم، بلکه درآوردن پول برای اصلاح یارانه می‌دانستم. مقادیر افزایش قیمت آنقدر کشش نداشت که مصرف را کم کند.»
در همین رابطه فرشاد کامکار در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به سیاست‌های بنزین وزیر سابق نفت گفت: در سال ۹۸ بارها طی مصاحبه‌هایی که هنوز در خروجی خبرگزاری‌ها و سایت‌ها وجود دارد به این موضوع اشاره کردم که آقای زنگنه هیچ اعتقادی به سیاست‌های غیر قیمتی ندارد.
وی ادامه داد: امروز در حالی آقای زنگنه صحبت از مخالفت با افزایش قیمت بنزین می‌کند که خودش در آبان ماه سال ۹۸ قیمت بنزین را بالا برد و درخواست افزایش قیمت را داد.
این کارشناس انرژی تصریح کرد: همواره کارشناسان انرژی معتقد بوده و هستند حذف کارت سوخت از چرخه سوخت بزرگترین اشتباه زنگنه در دوره وزارتش بود زیرا اولاً این کار او مصرف بنزین را به یکباره بالا برد و در ثانی برای کنترل مصرف که خواسته رهبری بود اقدام به افزایش قیمت آن هم به بدترین شکل ممکن بود.
وی ادامه داد: وقتی کارت سوخت فقط برای سوخت گیری به عنوان سوئیچ عمل می‌کند دیگر کسی حاضر نیست از کارت سوخت شخصی استفاده کند به همین دلیل کارت‌های سوخت شخصی عملاً از چرخه خارج شد.
کامکار تصریح کرد: حتماً به خاطر دارید کارت‌های سوخت را دوباره چگونه به چرخه بازگرداندند و این کار دولت وقت یعنی نداشتن برنامه و سیاست برای کنترل مصرف آنها به صورت بی رویه اقدام به واردات بنزین کردند و می‌پنداشتند بنزین باید به اندازه نیاز وارد کشور شود و کمترین توجه به تولید و افزایش ظرفیت پالایشگاه‌ها شده بود.
وی ادامه داد: آقای زنگنه چنان صحبت از مخالفت از افزایش قیمت بنزین می‌کند که گویا مسؤول افزایش قیمت بنزین در دولت قبل فرد دیگری بوده است و بار مسؤولیت را از روی دوش خود برداشته است بنا بر این سوالی که باید مطرح شود این است که آقای زنگنه که مخالف افزایش قیمت بنزین هستند اعلام کنند که چه کسی دستور بالابردن قیمت بنزین را در دولت قبل داده است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;