جلسه کارگروه بهینه سازی مصرف انرژی

به گزارش تاسیسات نیوز، دومین جلسه کارگروه بهینه سازی مصرف انرژی و ارتقای کارایی موتورخانه ها روز شنبه چهارم آذرماه جاری با حضور مهندس احمدرضا طاهری اصل عضو هیات رییسه ورییس کمیسیون انرژی شورای مرکزی و مهندس حسین کامران دیسفانی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی تشکیل جلسه داد.



دستور کار جلسه ارائه موارد در خصوص بازنگری مقررات ملی ساختمان با رویکرد ممیزی انرژی و بهینه سازی مصرف انرژی موضوع ایین نامه اجرایی ماده ۱۸ قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی بود.

 

در ابتدای جلسه خانم مهندس فاضل مسئول کارگروه گزارشی از فعالیتهای کارگروه و مباحثی که مورد بررسی و بازنگری قرار گرفته است و باید به مباحث ۱۹ و۲۲ مقررات ملی ساختمان اضافه گردد را ارایه نمود. ایشان همچنین پیشنهادات خود در زمینه روش و نحوه تایید صلاحیت ممیزین انرژی را در قالب یک فایل پاورپوینت ارایه نمود، همچنین مهندس محمودی و مهندس جواهری از استان مرکزی، دکتر شیرازپور از استان البرز، مهندس سیاح از استان همدان، مهندس جباری از استان کردستان و مهندسین مظفریان، تقوی و آتش افزون گزارشی از بررسی های انجام شده در استان خود و مواردی که در قالب تعبیه سامانه های کنترلی و معاینه فنی موتورخانه ها باید در نظر گرفته شود را ارایه نمودند.

 

در ادامه جلسه مهندس طاهری اصل طرح و تعریف ممیزی انرژی ساختمان و نکاتی که باید در مبحث ۱۹ و ۲۲ مقررات ملی ساختمان بدان توجه شود را اشاره نمود و روش اندازه گیری و ثبت مصرف انرژی در ساختمان را بیان کرد.

 

عضو شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان افزود: در بحث ممیزی انرژی ساختمان باید تجهیزات موتورخانه، روشنایی و سیستم های الکتریکی توسط ممیزین دارای پروانه نظام مهندسی اندازه گیری و گزارش نویسی آن انجام شود.

 

پس از آن مهندس کامران دیسفانی گفت: در بحث ممیزی انرژی ساختمان اگر به جای اینکه ممیزی توسط چهار متخصص انجام شود، ضمن اولویت بندی رشته فنی توسط یک یا دو نفر انجام گردد، کارایی و امکان تحقق بهتر خواهد بود.

 

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان افزود: همچنین بهتر است ممیزی انرژی ساختمان توسط شرکت‌های حقوقی ارائه تا خدمات با بازده بیشتری به مردم انجام شود.

 

شایان ذکر است جلسه مذکور در ادامه با حضور اعضای گروه تخصصی مکانیک استان، نماینده شرکت ملی گاز استان، مسیول واحد گاز سازمان و مسیول واحد مبحث ۱۹ در بعدازظهر ادامه یافت و در پایان تکالیف هریک از گروهها و نمایندگان استان ها در خصوص ادامه تکمیل مباحث مشخص گردید.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;