جای خالی روز برق در تقویم

مصطفی رحمانی


واحد خبری تاسیسات نیوز

 

از ديرباز به صورت سنتی، 10 ارديبهشت ماه به عنوان روز صنعت برق گرامي داشته مي‌شود. اين روز كه به صورت غیر رسمی از سوی برخی از شرکت‌های زیر مجموعه توانیر همایش‌ها و گردهمایی‌هایی برگزار می‌شود که بیشتر به دلیل نزدیکی به روز کارگر مورد توجه قرار گرفته است و معمولا با هم برگزار می شود.


اما با اين حال، جای خالی روز صنعت برق در تقویم رسمی ایران همچنان احساس می‌شود. صنعتی که نحبگان و رتبه‌های برتر کنکور سراسری آن‌را بعنوان شغل آینده خود و فعالیت در این عرصه انتخاب می‌کنند انتظار دارد روزی را بنام خود در تقویم ببیند.


صنعت برقی‌ها و افرادی که در تلاشند تا برق را به بهترین شکل و با بهترین کیفیت به هم وطنانمان برسانند باید این روز را پاس داشته و آنرا بهانه ای کنیم برای ارج نهادن به تلاشی که نتیجه آن آرامش پایدار برای مردمان این مرز و بوم است.


صنعت برق کشور که با تقدیم شهدای زیادی چه در زمان جنگ تحمیلی و چه در دوران بعد از آن، متاسفانه در مقایسه با دیگر صنایع، از سوی دولت و رسانه‌ها آن چنان که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است.


ایجاد روزی رسمی بنام برق باعث خواهد شد تا همگان آنرا قدر دانسته و بر اهمیت درست استفاده از آن تاکید شود. برق به دلیل حضور مستمر و دائمش باعث شده تا نبودش کمبود باشد نه بودنش نعمت. این روز کمک خواهد کرد تا ضمن پی بردن به ارزش آن به نحوه بکارگیری آن در زندگی، استفاده از انرژی های پاک در تامین آن، رعایت اصول ایمنی و … نیز برای دیگران بازگو شود. این روز بهانه ای خواهد بود تا بر حضور مطمئن برق در زندگی ما تاکید شده و آنرا ارج نهیم.


بها دادن به این روز و مهم شمردن آن از سوی دولت و شرکت های خصوصی و شاغلان و کارکنان در صنعت برق موجب می شود تا زمینه رسمی شدن آن بیش از پیش فراهم گردد. متاسفانه میزان جشن ها و همایش هایی که به مناسبت این روز برگزار می شود نسبت به آنچه که منزلت و شانیت این صنعت انتظار انرا دارد ناچیز بوده و عملا دیده نمی شود.


صنعت برق از دولتمردان، مسئولان و فعالان در صنعت برق و نیرو انتظار دارد بر این مهم پای‌فشاری داشته و این روز را بنام این صنعت و به پاس خدمات آنها در صفحه ده اردیبهشت ماه تقویم ایران ثبت نمایند.


در شماره 192 که به مناسبت روز مهندس به انتشار گذاشتیم پرونده‌ای را خواندیم با عنوان مهندسان سلبریتی که در آن میان نام مهندسان برقی چون امیرهمایون خرم، عزت‌الله انتظامی، سام نوری، لیلا حاتمی، امیرعلی نبویان به چشم می‌خورد.
تاسیسات نیوز، این روز را به تمام برقی‌ها تبریک می‌گوید.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;