ثبت رکورد جدید برای پیل های فوتوولتائیک

به گزارش تاسیسات نیوز، شرکت فناوری خورشیدی آلمان – Heliatek – ادعا می کند یک رکورد جهانی جدید برای تبدیل مستقیم نور خورشید به برق با استفاده از پیل های فوتوولتائیک ارگانیک ثبت کرده است.



در سال 2012، یک رکورد 10.7% راندمان تبدیل انرژی ثبت شده و طبق ادعای این شرکت این رقم در آینده نزدیک به 15% می رسد.



این هفته نیمی از این راه حاصل شده و راندمان به 13.2% رسیده است.

 

Heliatek می گوید تیم های R&D با استفاده از پیل های چندوجهی به این رکورد جدید رسیده اند و اندازه گیری به صورت مستقل توسط واحد تست خورشیدی CSP فرانهوفر تایید شده است.



در حالی که پیل های سیلیکونی مرسوم به سطح بالاتر راندمان تبدیل رسیده اند، پیل های ارگانیک نیز ارایه می شوند چون می توانند ارزان تر تولید شده و همچنین انعطاف پذیرتر هستند.

 

 

در واقع، شرکت ادعا می کند رفتار دمای بالا و نور کم عالی نیمه رساناهای ارگانیک در پیل های جدید آنها را معادل قابلیت نسل برقی پیل های خورشیدی مرسوم با راندمان 16-17% در شرایط واقعی هستند.

 

 

این موفقیت بر اساس تحقیق شیمیایی برای مواد جاذب آلی جدید است. پیل های جدید سه جاذب مختلف را ترکیب می کند که که هریک به تبدیل موثر نور سبز، قرمز یا نزدیک مادون قرمز یک طول موج خاص به برق اختصاص می یابد.

 

 

شرکت امیدوار است از تکنولوژی جدید در خط پیل های فوق سبک و انعطاف پذیر خود استفاده کند که در فرایند تولید رول به رول تولید و برای افزایش قدرت برق خورشیدی برای ساختمان ها طراحی می شود.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;