تولید و ذخیره انرژی با اسباب بازی

به گزارش تاسیسات نیوز، بزرگ ترین چالش در سرگرم کردن کودکان، برق دار نگه داشتن اسباب بازی های آنهاست. حالا نتایج یک تیم تحقیقاتی نزدیک تر شدن به بازی های بدون باتری را گزارش می کند.

 

 

 

97% کودکان زیر 4 سال آمریکا به نوعی در معرض یک وسیله الکتریکی قرار دارند. محدودیت این وسایل، توانایی نگه داشتن شارژ باتری هاست. اما به منظور حذف نیاز به باتری ها، محققان باید راهی برای تولید و ذخیره انرژی داشته باشند.





دانشمندان روی گزینه هایی مثل پیل های خورشیدی، همانند آنچه در بسیاری از ماشین حساب ها، ابرخازن های موجود در باتری های خودروهای هیبریدی و ژنراتورهای کوچک یافت می شود، سرمایه گذاری می کنند. در حالی که همه این مسیرها با چالش هایی رو به رو هستند، طرح های جدید نانوژنراتورهای تریبوالکتریک پیچیده، سنگین و حجیم است.

 

 

 

تیم یک پازل هوشمند TENG از پلاستیک های بازیافتی طراحی کرد که آن را سبک، انعطاف پذیر و قابل حمل می سازد. وقتی قطعات پازل در محل مناسب گذاشته می شود، برق تولید و صفحه نمایش LED حرف C را به معنای درست بودن نمایش می دهد.





پازل در دوره های طولانی کاری بدون آسیب به سیگنال برقی پایدار بود. محققان می گویند پازل هوشمند نشان می دهد T4ENG ها می توانند در اسباب بازی های هوشمند برق دار استفاده شوند.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;