تولید لامپ های LED به جای لامپ های کم مصرف

به گزارش تاسیسات نیوز، لامپ های فلورسنت فشرده (CFL؛ کم مصرف) که با سوکت های چراغ استاندارد مطابقت داشتند تنها در دهه 80 به بازار آمدند، اما این روزها نشانه هایی از زوال آنها دیده می شود.




جنرال الکتریک اعلام کرده است تولید لامپ های کم مصرف را متوقف کرده و در عوض روی تولید LED ها تمرکز می کند.

 

جنرال الکتریک می گوید اگرچه لامپ های کم مصرف به فروش بالایی رسیدند و حدود 30% بازار لامپ ایالات متحده را در اختیار داشتند، اما در سال 2015 میزان فروش آنها تا 15% کاهش یافت.

 

 

 

در حالی که این چراغ ها از نظر انرژی بسیار کارامدتر از حباب های التهابی قبلی هستند اما بسیاری از مصرف کنندگان از کیفیت نوری که تولید می کردند رضایت نداشتند. لامپ ها کم مصرف با دیمر کار نمی کنند و گرم شدن و رسیدن به درخشش کامل آنها نیاز به زمان دارد؛ همچنین این لامپ ها حاوی جیوه سمی هستند.

 

 

 

در حالی که لامپ های LED در مقایسه با لامپ های التهابی نور بهتری تولید می کنند، دوام بیشتری دارند و حتی راندمان انرژی آنها بیشتر از لامپ های کم مصرف است. تنها عیب آنها زمانی که اولین بار به بازار عرضه شدند گران بودن آنها بود. وقتی جنرال الکتریک اولین بار در سال 2010 از لامپ LED هوشمند خود رونمایی کرد، قیمت آن 40 تا 50 دلار بود.

 

 

 

امروز هر لامپ LED تنها چند دلار قیمت دارد و همین مساله سبب در اختیار گرفتن 15% بازار شده است؛ جنرال الکتریک پیش بینی می کند تا سال 2020 LED ها در بیش از 50% سوکت های برق کشور دیده شوند.

 

 

 

جنرال الکتریک توقف تولید لامپ های کم مصرف را اعلام کرده است. دولت آمریکا نیز در ژانویه مشخصات جدید روشنایی را اعلام کرد که به این معنا بود که لامپ های کم مصرف دیگر رده بندی ستاره انرژی را ندارند و احتمالا سایر تولیدکننده های این لامپ ها از جنرال الکتریک تبعیت خواهند کرد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;