تولید سوخت از هوا

به گزارش تاسیسات نیوز، راکتوری که از CO2 هوا سوخت مایع تولید می کند در یک واحد آزمایشگاهی تست می شود.
سوخت هایی که ما می سوزانیم، دی اکسید کربن جو را اضافه می کنند که خود سبب تغییرات آب و هوایی می شود. یک کارخانه برق جدید در فنلاند ساخته شده است که با تبدیل دی اکسید کربن جو به سوخت های مفید با این مشکل مقابله می کند. راکتور شیمیایی قابل حمل از انرژی خورشیدی برای تبدیل CO2 هوا و هیدروژن الکترولیز به سوخت های مایع استفاده می کند.


 

 

تلاش های مشابهی برای تبدیل CO2 محیط به متانول، اتانول و حتی نانوفیبرهای کربنی دیده شده است اما اغلب آنها به آوردن محصولشان به بازار توجه نداشتند.

 

 

 

پروژه Soletair در سطح کوچک برنامه ریزی شده تا به سادگی به اندازه یک کانتینر کشی در بیاید. سیستم که در موسسه فناوری کارلسروهه آلمان ایجاد شده توسط شرکت KIT spinoff تجاری می شود و مبتکران آن ادعا می کنند این پروژه می تواند گازوئیل، ریزل و کروسن را بنا به درخواست تولید کند.


 

 

راکتور را می توان طوری چیدمان کرد که مقادیر متوسط اگزاست حاوی متان که توسط سوخت های فسیلی و تجدیدپذیر تولید می شود یا گازهای پسماند حاصل از تولید نفت یا بیوگاز را به همان انواع سوخت های سنتزی مایع تبدیل کند.

 

 

 

 

دکتر تیم بولتکن توضیح می دهد: «ما یک فناوری کاملاً جدید ارایه می کنیم که جایگزین واقعی برای تاسیسات شیمیایی بزرگ گرانی است که برای فرایند گاز به مایع مرسوم استفاده می شود.» او می گوید سیستم برای برداشت سوخت از واحدهای تصفیه فاضلاب استفاده می شود یا به کشاورزان ارگانیک اجازه می دهد انرژی هم تولید کنند.

 

 

 

 

یک واحد آزمایشی در مرکز تحقیقات فنی VTT فنلاند راه اندازی شده که واحد ضبط هوای مستقیم سیستم را تا پایان سال احداث می کند. در سال 2017، تست در دانشگاه فناوری لاپینرانتا ادامه می یابد و آماده ورود به بازار تا اواسط سال 2018 می شود.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;