تولید بخاری گازسوز با رده انرژی B

تولید بخاری گازسوز با رده انرژی B

محققان ایرانی جواز تولید و اختراع بخاری گازسوز با رده انرژی B را در پارک علم و فناوری پردیس دریافت کردند.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، با ثبت تولید این اختراع، شرکت گاز ملی ایران و پارک علم و فناوری پردیس قرارداد تولید انبوه این محصول را در حاشیه برگزاری نمایشگاه صنعت نفت و گاز و پتروشیمی به امضا رساندند.

 

با استفاده از دانش فنی این ایده مقرر شد صد هزار بخاری گازسوز با رده انرژی B که نسبت به بخاری های با بازده انرژی F بسیار کم مصرف هستند تولید شود. بر این اساس میزان صرفه جویی استفاده از این بخاری های گازسوز به صورت سالانه 25 درصد خواهد بود و قرار است در فاز نخست صد هزار نوع دستگاه بخاری به مرحله تولید برسد و در نهایت در بازه زمانی چند ساله نیاز کشور به 20 میلیون بخاری گاز سوز با مصرف انرژی پایین برآورده شود.

 

در همین حال تولید کنندگان این محصول پیش بینی کردند که این بخاری گاز سوز بتواند در فاز های بعدی به شرق آسیا و آسیای میانه نیز صادر شود.

 

دکتر علی وطنی معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم این امضای قرارداد از حمایت های لازم برای تجاری سازی این ایده خبر داد و گفت: این فناوری مورد نیاز را تامین و حمایت می کنیم و پیش بینی می شود با توجه به این نوع استاندارد که در بخاری گازسوز به کار رفته چنانچه تمامی بخاری های منازل کشور را مجهز به این فناوری کنیم دیگر نیازی به واردات گاز طبیعی نداشته باشیم.

 

بر این اساس قرار است در صورت تولید انبوه این محصول شرکت ملی گاز به تمامی خانوارهای ایرانی این بخاری گازسوز را عرضه کند و هزینه آن را از قبوض گاز مشترکان کسر کند.

پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;