توصیه‌های سخنگوی آتش‌نشانی در خصوص نگهداری مواد ضدعفونی‌کننده

تاسیسات نیوز / مهری بهزادپور: نگهداری مواد ضدعفونی‌کننده و الکل در خودروها با توجه به گرم شدن هوا و تابش مستقیم نور خورشید، قابلیت اشتعال و انفجار خودروها را در صورت رهاسازی آن به وجود خواهد آورد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، همزمان با شیوع بحران کرونا، نگهداری مواد ضدعفونی‌کننده و الکل همراه افراد، در خانه یا در خودرو افراد فزونی گرفت. خرید بیش از مقدار مورد نیاز، با توجه به قابل اشتعال بودن آن  و خطر نگهداری آن  در شرایط نامطلوب نگرانی‌هایی را ایجاد کرد که با هدف پیشگیری از ایجاد حادثه توصیه‌های سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی را در این باره جویا شدیم.
وی با بیان اینکه نگهداری مواد ضدعفونی‌کننده و الکل به خودی خود خطری را ایجاد نمی‌کند گفت: رعایت توصیه‌های ایمنی در همه موارد باعث پیشگیری از وقوع حادثه می‌شود و نگهداری مواد ضدعفونی‌کننده و الکل نیز از این قاعده مستثنی نیستند.
ملکی در پاسخ به این سوال که آیا طی مدت شیوع بحران کرونا حادثه‌ای ناشی از نگهداری الکل رخ داده است یا خیر گفت: حادثه‌ای که مرتبط با این مسئله باشد نداشته‌ایم یا اگر هم موردی بوده در حد و اندازه وقوع حوادث پیش از بحران کرونا بوده و آمار در این خصوص افزایش نیافته است.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی در ادامه در باره توصیه‌های ایمنی همزمان با گرم شدن هوا و نگهداری این مواد به ویژه در خودروها گفت: نگهداری الکل در خودروها بسیار خطرناک است و بهتر است از نگهداری این مواد به ویژه در حجم زیاد در خودروها، در محل صندوق عقب یا دیگر قسمتها ممانعت کرد، چرا که نگهداری آنها باعث مشتعل شدن آن و انفجار خودرو خواهد شد.
به گفته وی تابش نور خورشید بر شیشه‌های الکل و یا استارت زدن خودرو با توجه به بخار الکل تبخیر شده در خودرو باعث انفجار ظروف یا انفجار خورو خواهد شد.
وی بخارات بنزین و الکل ناشی از تبخیر گرمای خودرو در هوای گرم تابستان را در وقوع حوادث احتمالی در این زمان از سال دور از ذهن ندانست و افزود: بی‌احتیاطی در نگهداری الکل باعث وقوع حوادثی خواهد شد که کمتر از ابتلاء به کرونا نخواهد بود.
ملکی در پایان ابراز امیدواری کرد با رعایت توصیه‌های ایمنی در این زمینه به سلامت از بحران کرونا نیز عبور کرده و درصد وقوع حوادث احتمالی را کاهش دهیم.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;