توسعه کاربرد فیبرنوری در ساختمان ها عملیاتی می شود

حمزه شکیب، رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان با اشاره به ورود فیبرنوری به بخش مخابرات ساختمان ها طی سال های اخیر، گفت: اگر بتوانیم هر چه بیشتر دستاوردهای فناورانه روز دنیا را به زندگی آحاد جامعه وارد کنیم، بی شک مایه پیشرفت و برکت برای کشور است.
به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روابط عمومی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، حمزه شکیب، رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری مشترک سازمان نظام مهندسی ساختمان و شرکت مخابرات ایران، با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان ۶٠٠ هزار عضو در سراسر کشور دارد، گفت: در سازمان نظام مهندسی ساختمان ظرفیت بالقوه قابل توجهی وجود دارد که متاسفانه طی ادوار مختلف، دولت ها توجه کافی به این توانایی نداشته اند. این در حالی است که اعضای این سازمان در رشته عمران، برق، معماری، شهرسازی، نقشه کشی، مکانیک  توانایی و تجارب بی نظیری دارند که البته به حد ایده آل نرسیده است.
 وی با اشاره به ورود فیبرنوری به بخش مخابرات ساختمان ها طی سال های اخیر، ادامه داد: اگر بتوانیم هر چه بیشتر دستاوردهای فناورانه روز دنیا را به زندگی آحاد جامعه وارد کنیم، بی شک مایه پیشرفت و برکت برای کشور است.
به گفته این مقام مسئول، باتوجه به ظرفیت مطلوبی که در بخش طراحی، اجرا و نظارت در سازمان نظام مهندسی وجود دارد، می توانیم استفاده از فیبرنوری به شکل دقیق و فنی را در صنعت ساختمان، توسعه دهیم.
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان، عصر روز دوشنبه، ١١ مهر ١۴٠٢ تفاهمنامه ای میان حمزه شکیب، رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان با مجید سلطانی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران به امضاء رسید.
موضوع این تفاهمنامه شامل ٨ بند است که در ادامه می خوانید:
 ۱٫ بسط و توسعه همکاری های علمی، آموزشی و فناوری و کارآفرینی در زمینه های ارتباطی و مهندسی
 ۲٫ تهیه و تدوین شیوه نامه اجرایی و دستورالعمل طراحی، اجرا و نظارت جهت تجهیز ساختمان ها به تکنولوژی فیبرنوری
 ۳٫ ارائه خدمات مهندسی در زمینه طراحی، اجرا و نظارت فیبرنوری در ساختمان و ارائه سرویس های مبتنی بر فیبر نوری به کلیه ساختمان ها و …
 ۴٫ همکاری های بیشتر پیش بینی نشده با توافق به صورت الحاقیه به این تفاهمنامه
 ۵٫ اتصال پایگاه داده های دو طرف در صورت ضرورت جهت پیشبرد موضوع
 ۶٫ همکاری لازم در زمینه نگهداری و پشتیبانی شبکه های فیبرنوری ساختمان ها توسط مهندسین برق دارای پروانه اشتغال به کار مهندسی با صلاحیت اجرا و مجریان ذی صلاح
 ۷٫ ارائه سرویس های خانگی با شرایط ویژه برای اعضا و کارکنان سازمان نظام مهندسی ساختمان
 ۸٫ بهره مندی از قابلیت پهنای باند در ارتباط با فیبر نوری جهت مانیتورینگ و هوشمندسازی ساختمان ( BMS )
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;