توسعه همکاری های دانش بنیانها و نظام مهندسی

عضای هیات مدیره سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران صبح روز یکشنبه ۱۲ مردادماه از دستاوردهای پارک فناوری پردیس بازدید کردند.
به گزارش تاسیسات نیوز،  مهندس علی نبی ئی، مهندس اباصلت اصغری و سرکار خانم دکتر الهام امینی از اعضای هیأت مدیره سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران و مهندس خوش‌گفتار مشاور عالی حوزه ریاست و مدیر روابط عمومی سازمان با حضور در پارک فناوری پردیس ضمن دیدار با مدیران این مجموعه از دستاوردهای این پارک بازدید کردند.
این دیدار با حضور معاون فنی و مهندسی، مدیرکل جذب و پژوهش، مدیرکل عمران و توسعه زیرساخت و … پارک فناوری پردیس و باهدف گسترش تعامل و همکاری‌های دو طرف انجام شد و طرفین ضمن استقبال از همکاری دوجانبه به تعامل و استفاده از ظرفیت‌های متقابل تأکید نمودند.
در این دیدار مهندس قرائیان ضمن توضیحات جامع و کامل درباره مجموعه پارک فناوری پردیس، این مجموعه را یکی از بزرگ‌ترین، پیشروترین و مؤثرترین پارک فناوری در کشور عنوان نمود و بابیان تفاوت‌های پارک فناوری و پژوهشگاه و محوریت‌های اقتصادی پارک‌های فناوری به ارائه توضیحاتی در مورد مجموعه پارک فناوری پردیس و طرح توسعه این پارک پرداخت.
معاون فنی و مهندسی پارک فناوری پردیس با شاره به ظرفیت‌های سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران، تعامل مجموعه پارک فناوری پردیس و سازمان نظام مهندس ساختمان را باعث هم‌افزایی بیشتر و ارتباط دوجانبه مثمر ثمر عنوان نمود.
در این دیدار مهندس نبی ئی، مهندس اصغری و دکتر امینی نیز ضمن اظهار خرسندی از دستاوردهای پارک فناوری پردیس بر لزوم همکاری‌های فی‌مابین تأکید نمودند
مهندس نبی ئی عضو هیأت مدیره سازمان بابیان توصیه‌های رهبری در محوریت اقتصاد مقاومتی با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان، حضور سازمان نظام‌مهندسی در این عرصه را لازم و ضروری عنوان نمود و ادامه داد: در طراحی ساختمان‌ها و شهرسازی مناسب بهره‌مندی از یک مرجع رسمی نظیر سازمان نظام‌مهندسی ضروری است.
مهندس نبی ئی همچنین با اشاره به کمیته‌های شکل داده‌شده در سازمان نظام‌مهندسی و ایجاد استارتاپ ها ی تأسیس‌شده، به تشریح امکان همکاری‌های بیشتر دو طرف پرداخت و سازمان را پل ارتباطی بین پارک فناوری و اعضای سازمان معرفی کرد.
مهندس اصغری از دیگر اعضای هیأت مدیره سازمان نیز کارهای خلاقانه را از عوامل توسعه و پیشرفت عنوان نمود و ادامه داد: پارک‌های فناوری می‌تواند بستر مناسبی برای افراد خلاق باشد و افرادی که تمایل به کارهای ماندگار دارند می‌توانند از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های این مجموعه کمک بگیرند.
مهندس اصغری همچنین تولید مصالح نوین را از مواردی دانست که می‌تواند در مجموعه پارک فناوری پردیس و با همکاری اعضای خلاق سازمان نظام‌مهندسی ساختمان مورد ارزیابی بررسی قرار بگیرد.
در این دیدار خانم دکتر امینی نیز مجموعه پارک فناوری را دارای ظرفیت و پتانسیل‌های قابل‌توجهی عنوان نمود و توسعه ارتباط در حوزه صنعت ساختمان را با محوریت و حضور شرکت‌های دانش‌بنیان امکان‌پذیر خواند.
دکتر امینی با اشاره به جایگاه سازمان نظام‌مهندسی، حضور این سازمان را در حوزه ترویج پژوهش و فناوری لازم و ضروری عنوان کرد.
دکتر امینی همکاری و تعامل دو طرف را مثبت ارزیابی نمود و تأکید کرد: البته امیدوارم همکاری‌های دو طرف بر اساس یک تفاهم‌نامه خوب و کارآمد باشد.
مهندس خوش‌گفتار مشاور عالی رئیس سازمان نیز ضمن تأکید بر ضرورت همکاری‌های فی‌مابین، این همکاری را مثبت ارزیابی نمود و بیان دامنه اختیارات و پتانسیل‌های سازمان و اشاره به شهرک مصدر در امارات متحد عربی، خواستار تعاملات بیشتر پارک فناوری با سازمان نظام‌مهندسی در طرح‌های توسعه این پارک شد.
همچنین مدیر روابط عمومی سازمان نظام‌مهندسی نیز نسب به اطلاع‌رسانی صحیح پتانسیل‌های پارک نوآوری قول مساعدت و همکاری داد. وی همچنین به استفاده بیشتر از معماری ایرانی اسلامی در مجموعه پارک فناوری اشاره نمود و بر احیا و حفظ معماری ایرانی اسلامی تأکید کرد.
در این جلسه طرفین به موضوع تبادل تفاهم‌نامه اشاره و به بحث و تبادل‌نظر پرداختند و مقرر شد موضوعات با انجام کارهای کارشناسی و با حضور کارشناسان دو طرف بررسی و به‌منظور تبادل تفاهم‌نامه‌ای خوب و ماندگار مور ارزیابی قرار بگیرد.
مهندس نبی ئی : پارک فناوری می‌تواند بهترین فرصت تغییر پارادایم کارمندی به کارآفرینی باشد.
در حاشیه این بازدید مهندس نبی ئی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار سازمان، نشست امروز را ماحصل مذاکرات و صحبت‌های انجام‌شده قبل عنوان نمود و بابیان اینکه پارک فناوری پردیس می‌تواند یکی از فرصت‌های حوزه تکنولوژی صنعت ساختمان باشد افزود: سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران می‌تواند از ظرفیت و پتانسیل‌های ۱۲۰ هزار عضو خود استفاده نماید و از این فرصت برای تغییر پارادایم حوزه کارمندی به کارآفرینی استفاده نماید.
عضو هیأت مدیره سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران، ایجاد انگیزه برای مهندسان را در جهت استفاده از استارتاپ ها و فناوری‌های نوین حوزه ساختمانی، لازم و ضروری خواند و اظهار امیدواری کرد باهم افزایی پتانسیل مهندسان و امکانات مجموعه پارک فناوری پردیس، شاهد اجرایی شدن ایده‌های خلاقانه اعضای سازمان باشیم.
وی به تشکیل کارگروه‌های تخصصی به‌منظور بررسی مواد تفاهم‌نامه فی مابین اشاره نمود و گفت: در پارک فناوری پردیس شاهد حجم و المان‌های زیبایی هستیم که معماران نام‌آور و کاردان طراحی کرده‌اند و سازمان نظام‌مهندسی می‌تواند بر اساس درخواست و مطالبه مدیران پارک فناوری پردیس، تعدادی از معماران، مجریان و ناظران توانمند خود را شناسایی و به این مجموعه معرفی نماید که این موضوع یک فرصتی برای معماران ما است که علی‌رغم کارهای خوبی که انجام داده‌اند، ناشناخته هستند و می‌توانند در یک فضای مناسب با محدودیت‌های کمتر حوزه شهری بر اساس نوع متریال و طراحی، خلاقیت‌های خود را به مرحله ظهور برسانند.
مهندس نبی ئی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه یکی از پایه‌های اقتصاد مقاومتی اقتصاد دانش‌بنیان است، به موضوع تحریم‌های موجود اشاره و استفاده از ظرفیت‌های نوآوری و دانش مهندسی و ایجاد استارتاپ ها را یک فرصت
مناسب اقتصادی عنوان کرد.

قرائیان معاون فنی و مهندسی پارک فناوری : باید از پتانسیل ها و ظرفیت های سازمان نظام مهندسی در پارک فناوری استفاده نماییم.
همچنین مهندس قرائیان معاونت فنی و مهندسی این مجموعه  با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های سازمان نظام‌مهندسی، همکاری سازمان نظام‌مهندسی و پارک فناوری پردیس را مثبت ارزیابی کرد.
وی بابیان اینکه مجموعه پارک فناوری به حوزه معماری نگاه ویژه‌ای دارد گفت: شرکت‌هایی که در پارک فناوری حضور دارند شرکت‌های خاص و با حضور قشر نخبه و دانشگاهی کشور هستند و سعی شده در طراحی فضاها تلاش شده است معماری مناسب و در سطح بالاتری ازآنچه در شهر می‌بینیم داشته باشد. تشکیل کمیته معماری یکی از راهکارهایی است که مجموعه مدیریتی پارک فناوری در نظر گرفته است و حضور معماران خوب و درجه‌یک و نظارت بر روند طراحی از دستاوردهای کمیته معماری این مجموعه است.
مهندس قرائیان با اشاره به اینکه جهت اجرای مقاوم و درست نیازمند پتانسیل و ظرفیت‌های قانونی سازمان نظام‌مهندسی داریم در این راستا از هیأت مدیره سازمان نظام‌مهندسی دعوت مردیم و امیدواریم از پتانسیل‌های خوب سازمان نظام‌مهندسی درزمینهٔ شهرسازی و فازهای توسعه‌ای پارک، ممیزی معماران و طراحان توانمند و خوب و اجرای مقاوم ساختمان‌ها استفاده نماییم.
معاون فنی مهندسی پارک فناوری پردیس، بابیان اینکه اگر قرار باشد در حوزه ساخت‌وساز اتفاق جدیدی بیفتد پارک‌های فناوری بستر مناسبی برای این کار است، این مجموعه را محل استقرار افراد دارای ایده دانست و اظهار امیدواری کرد از پتانسیل افراد خلاق اعضای سازمان نظام‌مهندسی استفاده شود و شاهد حضور استارتاپ های حوزه مهندسی در مجموعه فناوری پردیس باشیم.
منبع نظام مهندسی تهران
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;