صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشورهای همسایه

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: تمرکز ما برای توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشورهای همسایه و هند و چین است.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، حمید زادبوم امروز در نشست هم‌اندیشی توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی گفت: حجم صادرات خدمات فنی و مهندسی در دنیا حدود ۵ هزار و ۷۷۰ میلیارد  دلار است و تلاش داریم تا با رفع موانع سهم ایران از صادرات خدمات فنی و مهندسی را افزایش دهیم.
وی با تاکید بر اینکه بخش خدمات می‌تواند پیشتاز صادرات باشد، بیان داشت: تمرکزمان در صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشورهای همسایه و همچنین هند و چین است.
در ادامه فرهاد نوری سرپرست معاونت توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران داشت: تحریم و مشکلات بانکی موانعی را بر سر راه توسعه صادرات فنی و مهندسی ایجاد کرده که اگر پشتیبانی بانکی در کشور مقصد نداشته باشیم، پیش بردن پروژه‌ها سخت می‌شود.
وی افزود: بنابراین اگر بتوان صادرات مستقیم را به سرمایه‌گذاری مستقیم و مشترک در کشورهای هدف تبدیل کرد، حمایت از پروژه‌ها در این کشورها به نوعی تضمین می‌شود.
نوری تاکید کرد و گفت: برای حمایت از صادرات خدمات فنی و مهندسی باید این بخش از یک سری ممنوعیت‌های صادراتی مستثنی شود تا بتوان در سال ۹۹ گام‌هایی برای وسعت بخشیدن صادرات در این بخش برداشته شود.
منبع خبرگزاری فارس
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;