توربین چند روتور وستاس + تصویر

به گزارش تاسیسات نیوز، توربین بادی به توربینی گفته می‌شود که برای تبدیل انرژی جنبشی باد به انرژی مکانیکی به کار می‌رود که توان بادی نام دارد. توربین‌های بادی در دو نوع با محور افقی و با محور عمودی ساخته می‌شوند. توربین‌های بادی کوچک برای کاربردهایی مانند شارژکردن باتریها و یا توان کمکی در قایق‌های بادبانی مورد استفاده قرار می‌گیرند، در حالی که توربین‌های بادی بزرگ‌تر با چرخاندن ژنراتور، به عنوان یک منبع تولید انرژی الکتریکی به‌شمار می‌روند. انواع دیگری از توربین‌های بادی وجود دارد که برای پمپ کردن آب استفاده می‌شود که به آن پمپ بادی می‌گویند یا برای آسیاب گندم به کار می‌رود که آسیاب بادی نام دارد و موارد دیگر به کار می‌رود.





عنوان بهترین نوآوری توربین های بادی در سال 2016 به توربین چند روتور وستاس اختصاص پیدا کرد. در این کلاس چند توربین بادی بزرگ روی یک پایه نصب می شوند.

 

 

 

شرکت دانمارکی وستاس به منظور کاهش هزینه های فنداسیون و ساخت و نصب برج های توربین بادی، اقدام به ساخت و آزمایش نوع جدیدی از توربین های بادی با چندین روتور بر روی یک برج، نموده است. در هفته های اخیر شرکت وستاس در صفحه فیس بوک خود تولید نخستین کیلووات ساعت برق از این نوع توربین بادی جدید را اعلام نمود.

 

 

 

این توربین که در دانشگاه فنی دانمارک طراحی شده است دارای ۴ روتور است که بر روی یک برج نصب شده اند و در مجموع دارای ۱۲ پره است.

 

 

 

از جمله مزیت های این توربین ها آن است که در صورت خراب شدن یکی از روتورها، بقیه توربین ها قابلیت جبران از کارافتادگی آن یکی را دارند.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;