تهیه استاندارد آسانسور با سرمایه‌گذاری و تکنولوژی بالا

عضو سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی اصفهان با بیان اینکه استانداردهای لازم برای آسانسور با سرمایه‌گذاری و تکنولوژی بالا تهیه شده است، گفت: آسانسوری که ۲۰ سال پیش استاندارد بوده، اکنون آن جایگاه را ندارد و در حقیقت، پیشرفت تکنولوژی در زمینه‌ آسانسورها و امنیت آنها همواره تغییراتی را برای آسانسور می‌طلبد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، حسین صادقی قوام آبادی با اشاره به ضرورت نقش و جایگاه آسانسور در ساخت و سازهای امروزی، اظهار کرد: در جهان کنونی همراه با توسعه‌ شهری و همزمان با افزایش ارتفاع ساختمان‌ها و عمودی شدن کلانشهرها ساخت‌ و ساز هم پیچیده شده است، در این شرایط باید احتمال حادثه در کارکرد آسانسورها که بعضا سبب مرگ افراد می‌شود، به حداقل برسد.
وی با بیان اینکه استانداردهای لازم برای آسانسور با سرمایه‌گذاری و تکنولوژی بالا تهیه شده است، گفت: شرکت‌های سازنده آسانسور با در نظر داشتن این استانداردها می‌توانند درصد اشتباهات و در نتیجه اتفاقات ناخوشایند را به حداقل برسانند.
عضو اتحادیه سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی اصفهان افزود: استفاده از افراد متخصص برای نگه ‌داشتن شاخص‌های امنیت آسانسور برای افراد، موضوعی غیرقابل چشم ‌پوشی است.
وی با بیان اینکه در حقیقت، کارایی و زیبایی یک آسانسور بدون برخورداری از امینت لازم اهمیتی ندارد، تاکید کرد: کارکرد اصلی در آسانسور امنیت است و برای تحقق این هدف در دنیا استانداردهای مختلفی در طول زمان بنابر نیازهای روز این صنعت وضع شده که شرکت‌های سازنده‌ آسانسور ملزم به رعایت آن‌ هستند.
قوام آبادی در رابطه با چگونگی نگهداری آسانسور برای حفظ امنیت آن، گفت: زمانی که یک آسانسور جدید نصب می‌شود، انتظار بر این است که برای مدت زمان بسیار طولانی بدون مشکل کارکند، اما واقعیت این است که با گذشت زمان، ابزارهایی که کارکرد آسانسور و امنیت آن را تأمین می‌کند، دچار مشکل می شوند.
وی با بیان اینکه امنیت آسانسورها، باید به صورت منظم و طبق جدیدترین استانداردهای امنیتی از سوی افراد متخصص بررسی شود، افزود: این بررسی ها باید شامل تمام اجزای آسانسور به صورت دقیق باشد تا بتوان از امینت آسانسور اطمینان حاصل کرد، چراکه عدم انجام این کنترل می‌تواند باعث بروز فجایع زیادی شود.
عضو اتحادیه سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی اصفهان در رابطه با استانداردهای لازم برای آسانسور، گفت: آسانسوری که ۲۰ سال پیش استاندارد بوده، اکنون آن جایگاه را ندارد و در حقیقت، پیشرفت تکنولوژی در زمینه‌ آسانسورها و امنیت آنها همواره تغییراتی را برای آسانسور می‌طلبد.
وی با تاکید بر اینکه امنیت آسانسور بخش جدایی‌ناپذیر از این صنعت است و عدم توجه به آن ممکن نیست، تصریح کرد: بازرسی و کنترل آسانسورها به صورت منظم، امری حیاتی است.
قوام آبادی گفت: بهره گیری از جدیدترین استانداردهای لازم برای آسانسور و تکنولوژی‌ها در جهت تأمین امنیت افراد می‌تواند از حادثه‌های دلخراش جلوگیری کند.
منبع ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;