تهيه برق از گرماي بدن

محققان کره جنوبی موفق به تولید مواد جدیدی شده‌اند که از گرمای بدن برق تولید مي‌کند، از این رو مي‌توان لباس‌هایی تولید کرد که همواره تلفن‌های همراه را با باتری کامل نگاه مي‌دارند.

به گزارش مهر، این مواد جدید که توسط دانشمندان کره جنوبی ساخته شده یک ژنراتور تروموالکتریک اورگانیک است که یک شارژ الکتریکی از دمای مختلف بدن و محیط تولید مي‌کند و مي‌تواند یک نوار قابل انعطاف و قابل‌برش باشد.

محققان دانشگاه یونسی به ریاست اونکییونگ کیم یک پلیمر مصنوعی براساس یک ماده رسانا با عنوان PEDOT تولید کرده‌اند که مي‌تواند برای محافظت کاتدها و آندها در پیل‌های سوختی از رسوب مورد استفاده قرار گیرد.

این تیم تحقیقاتی یک روش پلیمرسازی ماده مستقیم از محلول را با یک واکنش اکسایش و کاهش ترکیب کردند. در نتیجه این ترکیب ماده‌اي تولید شد که دارای یک ضریب توان است، اندازه‌اي از میزان تولید برق مرتبط با دمای مختلف، این ضریب چهاربرابر سایر مولدهای ترموالکتریک ارگانیک است که پیشتر تولید شده بود.

ماده جدید به قدری انعطاف دارد که مي‌توان آن را با پارچه ترکیب کرد و این تیم تحقیقاتی امیدوار است که از این ماده بتواند اقلام پوشیدنی تهیه کند که با استفاده از آن از گرمای بدن برای شارژ تلفن‌های همراه استفاده كرد. نتایج این تحقیق در مجله انرژی و علوم زیست محیطی منتشر شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;