تهدید زمین با تکنولوژی های سرمایش

به گزارش تاسیسات نیوز، افزایش سریع تقاضا برای تهویه مطبوع و تبرید در جهان می تواند گرم شدن زمین را تشدید کرده و ممکن است تعهدات فعلی کشورهای مختلف برای متوقف کردن انتشارات کربن را غیرعملی سازد. فناوری های سرمایشی معمولا با سوخت های فسیلی استفاده می شوند که می توانند شرایط داخلی سردتری فراهم کنند اما در عین حال سبب گرم تر شدن زمین می شوند.

 

به نظر می رسد تقاضا نتیجه گرم شدن محیط و رشد گروه متوسط در اقتصادهای در حال توسعه باشد. به گزارش گاردین، طبیعتا آب و هوای گرم تر در مناطقی مثل جنوب و جنوب شرق آسیا نیز سبب افزایش تعداد خانوارها و ساختمان های دارای تهویه مطبوع می شود.

 

با این وجود این تکنولوژی ها اغلب سرما را از طریق تبرید تراکم بخار با استفاده از مایعات مبردی مثل هیدروفلوروکربن ها یا HFC ها که گرما را جذب و آزاد می کنند تولید می کنند.

 

HFC ها می توانند با تاثیر حدود 4000 برابر بیشتر از دی اکسید کربن گازهای گلخانه ای تولید کنند.

 

تاثیر انتشار CO2 توسط بشر روی گرم شدن مزین می تواند به دلیل این مبردها و سوخت های فسیلی مورد استفاده برای تامین انرژی تکنولوژی های سرمایشی تا 40% افزایش یابد. پیش بینی می شود تا سال 2100 به دلیل پیشرفت های شهری و درآمد کشورهای در حال توسعه، مصرف برق برای تهویه مطبوع به تنهایی تا 33 برابر افزایش یابد.

 

E4tech مشاور انرژی گزارش داده است بعضی یخچال های دیزلی کوچک که در کامیون های حمل مواد غذایی استفاده می شوند نسبت به موتور کامیون، 30 برابر ذرات مضر بیشتر و 6 برابر اکسید نیتروژن بیشتر تولید می کنند.

 

در مومبای هند، تهویه مطبوع حدود 40% مصرف برق در منطقه را پوشش می دهد و در تابستان عربستان سعودی، یک میلیارد بشکه نفت سالانه برای تولید برق برای تهویه مطبوع سوخته می شود. برتانیا نیز تقریبا 20% کل برق خود را برای تامین برق تهویه مطبوع و تبرید مصرف کرده است.

 

یک مطالعه جدید از سازمان ارزیابی محیط زیست هلند گزارش می دهد تا سال 2060 مقدار انرژی مصرفی در سراسر جهان در تاسیسات سرمایشی بیشتر از انرژی لازم برای گرمایش می باشد.

 

اما طبق گفته توبی پیتر – استاد برق و اقتصاد در دانشگاه بیرمنگهام – اگر مردم در مورد سرما متفاوت فکر کنند، پیشگیری از تاثیرات منفی آن امکان پذیر است. او به گاردین گفته است: «حل کردن هوشمندانه تر سرمایش به رسیدن به اهداف آب و هوایی بیشتر از آنچه ما فکر می کنیم کمک می کند.»

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;