تنش آبی برای 34 میلیون نفـــــر

به گزارش تاسیسات نیوز، وزیر نیرو با اشاره به اینکه از میان ۳۳۴ شهر دارای تنش آبی، ۱۷ میلیون نفر در وضعیت قرمز قرار دارند، گفت: با مصوبه هفته گذشته دولت هزار میلیارد تومان برای اجرای ۱۱۹۵ پروژه در ۲۸۰ شهر کشور به منظور کاهش تنش آبی در نظر گرفته شده است.


رضا اردکانیان در نشست خبری سخنگوی دولت با اشاره به مصوبه اخیر دولت برای اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به منظور کاهش تنش آبی در مناطق بحرانی کشور، گفت: این اعتبار در چهار محور به منظور تامین آب شرب اضطراری، ارتقای کیفیت و کمک به طرح های تامین آب پایدار شهرها و روستاهای کشور اختصاص پیدا کرده است.


اردکانیان به جزییات اجرای این برنامه اشاره کرد و افزود: برنامه نخست مربوط به اجرای ۱۰۱ پروژه در ۱۶۴ شهر با اعتباری بالغ بر ۴۳۲ میلیارد تومان برای اجرای پروژه های تامین آب شرب اضطراری خواهد بود.


وزیر نیرو ادامه داد: در این طرح برنامه های از قبیل: خرید چاه های کشاورزی، اجرای خطوط انتقال در کرمان، حفر و تجهیز چاه و ارتقای تصفیه خانه ها در مشهد، ارتقای وضعیت تصفیه خانه‌ها در شهر میناب، طرح های آبرسانی به مناطق مختلف سیستان و بلوچستان و… پیش بینی شده است.


وی تصریح کرد: برنامه دوم این طرح اجرای ۵۴ پروژه در ۵۷ شهر به منظور بهبود کیفیت آب شرب با اختصاص اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان خواهد بود.


اردکانیان خاطرنشان کرد: طرح سوم این برنامه به موضوع آبرسانی روستایی و سیار در میان پنج تا ۶ هزار روستای کشور با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است.


وزیر نیرو ادامه داد: تکمیل ۴۰ پروژه در ۵۹ شهر با اختصاص ۲۸۸ میلیارد تومان از محل اعتبار مصوب شده از سوی دولت چهارمین برنامه ای است که برای کاهش تنش آبی در کشور در نظر گرفته شده است.


وی خاطرنشان کرد: بر این اساس در مجموع یک هزار و ۱۹۵ پروژه در ۲۸۰ شهر کشور و آبرسانی به بیش از پنج هزار روستای کشور به منظور کاهش تنش آبی در دستور کار قرار گرفته است.


اردکانیان افزود: براساس ارزیابی صورت گرفته در سال جاری از میان هزار و ۱۵۷ شهر کشور حدود ۳۳۴ شهر با جمعیت ۳۴ میلیون نفر در شرایط تنش آبی هستند.


وزیر نیرو تصریح کرد: از این ۳۴ میلیون نفر حدود ۱۷ میلیون نفر در وضعیت قرمز تنش آبی هستند. در این شرایط این شهرها بیش از ۲۰ درصد از نیاز آبی شرب خود با کمبود مواجه هستند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;