تمایل هند برای سرمایه‌گذاری در پتروشیمی مکران چابهار

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل دنیای اقتصاد،  سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و دولتی کشور هند برای سرمایه‌گذاری در سایت پتروشیمی مکران در منطقه چابهار ایران ابراز آمادگی کردند. به گزارش «دنیای اقتصاد»، جمعی از نمایندگان بخش‌های دولتی و خصوصی صنعت پتروشیمی هند هفته گذشته در بازدید از مجموعه پتروشیمی‌های مکران در چابهار، برای سرمایه‌گذاری در این پروژه ابراز تمایل کردند. براساس این گزارش، تیمی متشکل از سفیر هندوستان در ایران، آویناش جاشی (Avinash Joshi ) نماینده وزارت مواد شیمیایی هند و مدیرکل اداره شیمیایی و پتروشیمی وزارت مواد شیمیایی هند، مدیرعامل و مدیران شرکت GACL به همراه دوتن از مدیران منطقه آزاد چابهار (انصاری و طوسی) از مجموعه پتروشیمی‌های مکران بازدید کردند.

در این بازدید، نماینده وزارت مواد شیمیایی هندوستان با بیان اینکه هند سالانه میلیاردها دلار واردات مواد شیمیایی دارد و سهم کمی از آن مربوط به ایران است، اظهارکرد: این کشور تمایل دارد تا در صنعت متانول، آمونیاک و اوره سرمایه‌گذاری کند و برای تحقق این هدف روش‌های مختلف مشارکت را بررسی خواهند کرد.سایت پتروشیمی «مکران» در چابهار نخستین ‌هاب بزرگ پتروشیمی‌ کشور است که بدون سرمایه‌گذاری دولت و با 12 میلیارد دلار سرمایه بخش خصوصی در ایران در حال اجرا است.

این طرح در سه فاز و با سرمایه 12 میلیارد دلار و در مدت 9سال اجرایی و بهره‌برداری می‌شود. این پروژه دارای 9سرمایه‌گذار خصوصی دو بانک و سه‌ صندوق بازنشستگی کشور است. در پایان فاز3، ظرفیت صادرات این سه فاز در مجموع 22 میلیون و 180 هزار تن خواهد بود.






انتهای پیام 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;