تمايل روس ها براي سرمايه گذاري در صنعت نفت و گاز ايران

 

وزیر انرژی روسیه از تمایل شرکت دولتی نفت و گاز زاروبژنفت برای سرمایه گذاری در پروژه های نفت و گاز ایران خبر داد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز،  الکساندر نواک اعلام کرد: شرکت زاروبژنفت برای سرمایه گذاری در طرح های نفت و گاز ایران ابراز تمایل کرده و 100 درصد سهامش متعلق به دولت است؛ بنابراین این شرکت به هیچ وجه درباره فشارهای آمریکا و غرب علیه تهران نگرانی ندارد.

همچنین میخائیل لوشینی، تحلیلگر در موسسه روسی آر بی چی ریسرچ در این باره گفت: بیشتر شرکت های نفت و گاز روسیه خواهان حضور و سرمایه گذاری در چنین پروژه هایی هستند.

به گزارش شانا، وی افزود: این طرح های نفتی ، برای شرکت های نفتی روسیه جذابیت بالایی دارد.

والری نستروف، یک تحلیلگر سبر بانک سی آی بی روسیه هم گفت : احتمال می رود می رود ایران قوانین قراردادهای نفتی خود را تغییر دهد و به جای قراردادهای ارائه خدمات، قراردادهای مشارکتی با این شرکت ها امضا کند.

پیش از این هم الکساندر وی کرامار، مشاور مدیر عامل شرکت روسی زاروبژنفت با حضور در هفدمین نمایشگاه بین المللی نفت و گاز تهران گفته بود: بازار نفت و گاز ایران بسیار بزرگ است و ظرفیت های زیادی دارد.

زاروبژنفت یک شرکت 100 درصد دولتی روسی است که به طور عمده، در بخش بالادستی نفت روسیه و چند کشور خارجی فعالیت می کند اما به گفته کامار، این شرکت با در اختیار گرفتن یک پالایشگاه در خارج از روسیه، در مسیر تبدیل شدن به یک شرکت فراگیر نفتی گام بر می دارد.

 

انتهای پیام/

 

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;