تفاهم نامه نخستین “شهرهوشمند”منعقد شد

 طرح فیبرنوری برای عملیاتی شدن نخستین شهرهوشمند درمازندران با تفاهم نامه شرکت مخابرات مازندران و شهرداری امامزاده عبدالله شهرستان آمل در این شهر اجرایی شد.
به گزارش تاسیسات نیوز، این تفاهم نامه روز شنبه ۱۶ دی ماه، بین مهدی حسن نژاد شهردارامامزاده عبدالله شهرستان آمل و “علی نوروزی”، مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران با حضور اعضای شورای اسلامی این شهر، فرماندار، نماینده مردم شهرستان آمل در مجلس شورای اسلامی و امام جمعه شهرامامزاده عبدالله امضاء و اسناد آن میان دو نهاد مبادله شد.
مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران گفت، شهر امام‌زاده عبدالله نخستین شهر درمازندران است که اجرای فیبر نوری به منظورپیاده سازی نخستین شهر هوشمند استان خواهد بود.
علی نوروزی با بیان اینکه در این طرح حدود ۲۰ کیلومتر توسعه شبکه و فیبرنوری درکل محدوده شهر امامزاده عبدالله اجرا خواهد شد، افزود: برای اجرای این طرح حدود ۲۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده و فرایند اجرای آن تا چند روز آینده شروع خواهد شد.
تفاهم نامه نخستین "شهرهوشمند" در شهرامامزاده عبدالله آمل اجرایی شد
وی با بیان اینکه اجرای فیبرنوری و شهرهوشمند امامزاده عبدالله شهرستان آمل تا پایان امسال به طور کامل تکمیل وبهره برداری خواهد شد، تصریح کرد، اجرای این طرح با هدف تقویت و ارتقاء اینترنت با سرعت بسیار بالا برای مشترکان خانگی، ادارات، نهادها و شرکت‌های مستقر دراین محدوده شهری بهره‌مند خواهند شد.
مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران، با بیان اینکه دراین سطح از اجرای فیبرنوری تاکنون در سطح استان و کشور هنوز به طور کامل اجرا و بهره برداری نشده است، گفت، کار اصلی فیبر نوری به منظور پایداری شبکه در این حوزه درسال گذشته انجام شده و درحال حاضر نیز در ۱۰ مسیر اصلی استان نیز درحال انجام است.
نوروزی ادامه داد: سال گذشته درشهرستان آمل اجرای طرح های توسعه مخابراتی و توسعه فیبرنوری درمسیرجاده هراز به طول ۱۵۰ کیلومتر اجرا شده و تعداد  ۳۰ سایت تقویت آنتن تلفن همراه با ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیز بهره برداری شده است.
تفاهم نامه نخستین "شهرهوشمند" در شهرامامزاده عبدالله آمل اجرایی شد
وی با بیان اینکه در حوزه شهر هوشمند، و توسعه فناوری‌های پیشرفته از جمله هوش مصنوعی درآینده نزدیک بسیاری از کسب وکارها و مشاغل را تحت الشعاع خود قرار خواهد داد، گفت: بهرحال باید ازهم اکنون بستر و زیرساخت های آن در جامعه فراهم و راهی به جز این نیست که اقتصاد واشتغال دیجیتال را در زندگی روزمره باور کنیم.
مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران درعین حال ازنمایندگان مجلس به خصوص کمیسیون تلفیق درخواست کرد، برای تامین اعتبارهای مورد نیاز توسعه فیبرنوری درسطح استان اعتبارهای مورد نیاز و ویژه‌ای را اختصاص دهند.
انتهای پیام
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;