تغییر الزام در مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان

الزامات مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان تغییر کرد و از این پس برای ساخت و ساز ساختمان های دارای ۵ سقف یا ۸۰۰ متر زمین، باید مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان رعایت شود.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز،  رئيس اداره بهينه سازي مصرف انرژي و توسعه فناوري هاي نوين شهرداري مشهد گفت: از اول آذرماه سال ۹۲ با هماهنگي و توافق سازمان نظام مهندسي ساختمان خراسان رضوي، رعايت مبحث ۱۹ مقررات ملي ساختمان براي در نظر گرفتن بهينه سازي مصرف انرژي در ساخت ساختمان هاي ۵ سقف و يا با زمين ۸۰۰ متر الزامي شده است.

  «مصطفي کوثري نژاد» در نشست خبري با خبرنگاران افزود: قبل از اين ساختمان هاي گروه «ج و د» يعني ساختمان هاي داراي ۶ سقف به بالا يا داراي زمين هاي ۲ هزار متري ملزم به اجراي مبحث ۱۹ قانون مقررات ملي ساختمان بود.

وي با اشاره به مبحث ۱۹ مقررات ملي ساختمان اضافه کرد: مبحث ۱۹ بيانگر استفاده از راهکارهايي براي کاهش مصرف انرژي در ايجاد سرمايش و گرمايش يک ساختمان در هنگام ساخت آن از طريق عايق کاري پوسته ساختمان، اولين کف، پشت بام و همچنين نصب پنجره هاي دو جداره است.

وي گفت: در حال حاضر حدود ۴۰ درصد مصرف انرژي کشور در ساختمان هاست که درصد بالايي بوده و باعث شده است که با اين که دومين کشور جهان از نظر ذخاير گازي هستيم اما در صادرات گاز تراز منفي داشته باشيم.

وي تصريح کرد: از سال ۸۷ که مديريت نظارت بر بهينه سازي مصرف انرژي در شهرداري مشهد ايجاد شد تاکنون در بيش از ۸۰ درصد ساختمان هاي گروه «ج و د» (بالاي ۶ سقف و ۲ هزار متر) مبحث ۱۹ اجرا شده است.

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;