تغییرات اساسی در راه است

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، آرش کردی میگوید که سوخت امسال نیروگاه ها را گاز تامین کرده است و باید سوخت آلاینده، حذف شود. 



مدیرعامل توانیر با بیان اینکه وضعیت سوخت نیروگاه‌ها در زمستان امسال نسبت به سال گذشته از وضعیت مطلوب‌تری برخوردار است، گفت: میزان تحویل سوخت گاز از سوی وزارت نفت برای نیروگاه‌ها در سال جاری، از رشد ۱۶ درصدی برخوردار بوده است.




آرش کردی با بیان اینکه سیاست وزارت نیرو مصرف حداکثری گاز و مصرف حداقلی سوخت مایع بخصوص مازوت است، گفت: استفاده بیش از 86 درصدی از مصرف گاز در نیروگاه‌ها تا این موقع سال رکوردی مناسب و درخور توجه در زمینه سوخت گاز و کاهش سوخت مایع بوده است.




کردی با اشاره به اینکه اگر وزارت نفت به تعهدات خود عمل کند می‌توانیم زمستان را بدون مشکل سپری کنیم، گفت: به طور میانگین روزانه 150 میلیون لیتر سوخت معادل برای گذر از زمستان نیاز داریم که امیدواریم روزانه حداقل 100 میلیون متر مکعب گاز تحویل نیروگاه‌ها شود.




مدیرعامل توانیر افزود: مصرف سوخت گازوئیل 50 درصد و سوخت مازوت در نیروگاه‌ها 30 درصد کاهش پیدا کرده است بنابراین چنانچه وزارت نفت به تعهدات خود در مورد تحویل سوخت گاز به نحو مطلوب عمل کند و سوخت نیروگاه‌ها به طور کامل تأمین شود، سوخت مایع از چرخه سوخت نیروگاهی حذف می‌شود.




به گفته وی، در سال 93 نسبت به سال 92 تحویل گاز از سوی وزارت نفت 34 درصد رشد داشته است و امسال نیز نسبت به سال گذشته 16 درصد گاز تحویلی به نیروگاه‌ها رشد داشته است.




کردی خاطرنشان کرد: میزان گاز تحویلی به نیروگاه‌ها در سال گذشته 70 درصد بوده است بنابراین از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه 86 درصد مصرف نیروگاه‌ها از سوخت گاز، 8 درصد از مازوت و 6 درصد گازوئیل تامین شده است.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;