#تعمیرکار خود باشیم/تعمیرات خرده کاری کابینت

برای اینکه کابینت های آشپزخانه دوام بیشتری داشته باشد روی ورق ام دی اف با ملامینه یا لایه ای پلاستیک مانند پوشانده می شود. لایه رویه کابینت آشپزخانه مانع نفوذ آب و رطوبت به بافت داخلی می شود. بیشتر افراد مراقب هستند که کابینت ها خیس نشود ولی در مورد بخار آب کار زیادی نمی توان انجام داد.
به گزارش تاسیسات نیوز، بخار ناشی از پخت و پز در فضای آشپزخانه وجود دارد این بخار از کوچکترین روزن ها به داخل خرده های چوب نفوذ می کند. برای مثال اگر اتصالات کابینت درست نباشد و یا لبه های کار عایق نشده باشد، راهی برای نفوذ رطوبت و بخار ایجاد می شود. تورم لبه های درب ها به همین علت است. برای تعمیر کابینت باد کرده با توجه به میزان تورم می توان اقداماتی را انجام دهید.
نجاری سیار برای خرده کاری کابینت و ترمیم لوازم چوبی
خدمات تعمیر کابینت باد کردهخرده کاری نجاری و تعمیرات کابینت آشپزخانه
ساده ترین راه برای تعمیر کابینت باد کرده
وقتی ورق های ام دی اف متورم می شوند لایه رویه شروع به بلند شدن و جدا شدن از سطح کار می کند. این حالت در تصویر بالا به خوبی دیده می شود. در واقع رنگ رویه کابینت پوسته می شود و به مرور از بدنه جدا می شود. برای کاهش هزینه تعمیرات کابینت آشپزخانه بهتر است در همین مرحله برای ترمیم ام دی اف اقدام کنید. بعد از این مرحله درب و یا بدنه شروع به ورم کردن می کند. برای تعمیر ابتدا درب کابینت را از لولا خارج کنید.
مراحل تعمیر کابینت باد کرده mdf
با هر وسیله ای که در اختیار دارید، رطوبت ام دی اف را خشک کنید. به ظاهر مشخص نیست ولی درون ام دی اف، آب و رطوبت نفوذ کرده است. از گرمای سشوار یا هر وسیله دیگری نیز می توانید برای خشک کردن درب کمک بگیرید.
در مورد تورم های خفیف که لایه رویه کابینت کمی جدا شده ولی نریخته باشد می توانید از چسب استفاده کنید. چسب چوب در آسیب های جزئی کار راه انداز است. با استفاده از یک سرنگ نازک یا چاقو، چسب را به زیر قسمت جداشده وارد کنید! این کار نیاز به دقت زیادی دارد. پس از چسب کاری دو قطعه را به هم فشار دهید.
تعمیر کابینت باد کرده و سمباده زدن
در مورد خسارات بیشتر و وقتی که آثار تورم روی درب دیده شود، نیاز به سمباده زنی است. کابینت ساز با دستگاه سمباده زنی می تواند سطح کابینت را صاف و هموار کند. در تورم های شدید چاره ای جز هم سطح کردن کار نیست. کابینت ساز، کار را تا رسیدن به بخش سالم چوب ادامه می دهد. پس از صاف و یک دست کردن کار نیاز به بتونه می باشد. همه قسمت های خالی باید با بتونه پر شود.
هزینه تعمیر کابینت باد کردهتعمیر کابینت باد کرده
بتونه زدن درب کابینت باد کرده
تعمیرات کابینت باد کرده کاری نیست که بدون آموزش بتوانید انجام دهید. روی قسمت سمباده زده با بتونه پوشیده می شود. سپس یکی دو ساعت زمان برای خشک شدن بتونه ها لازم است. برای همه نقاط ورم کرده باید این عملیات را انجام داد. گاهی میزان خسارت خیلی بیشتر است و چاره ای جز تعویض درب کابینت باقی نمی ماند. در این صورت هزینه ها بیشتر خواهد شد. برای جلوگیری از ورم کابینت بهتر است از قبل راهی برای دور کردن رطوبت به کابینت ها پیدا کنید. هزینه تعمیر کابینت از قیمت خرید کابینت آشپزخانه جدید بیشتر است. در مواقعی که محدودیت بودجه دارید می توانید کابینت ها را نوسازی کنید.
رنگ آمیزی و تعمیر کابینت باد کرده
اگر  بدنه کابینت دچار پوسیدگی شده باشد نیز امکان ترمیم و تعمیر کابینت وجود دارد! اغلب در کابینت زیر سینک ظرفشویی به دلیل ریزش آب و نمور بودن این مشکل دیده می شود. بعد از اینکه کابینت ساز کارهای تعمیرات کابینت را انجام داد نوبت به رنگ کردن درب کابینت است. بهتر است همه کابینت ها رنگ آمیزی شود تا از نظر ظاهری هماهنگی وجود داشته باشد. اکنون فرصت خوبی است که با یک رنگ جدید، دکوراسیون آشپزخانه را نیز عوض کنید. با اسپری های رنگ پاش می توانید کابینت ها را با احتیاط رنگ آمیزی کنید. تنها نکته مهم اینست که تا زمان خشک شدن رنگ ها، درب کابینت را وصل نکنید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;