تعمیرات شناورها باروبات های زیردریایی ایرانی

مدیرکل تامین و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: تعمیر انواع شناورها در زیر آب های دریا بوسیله روبات ها در ایران امکان پذیر شده است.


 

به گزارش تاسیسات نیوز، به گزارش ایرناعبدالکریم رزآزان در دومین روز ازهمایش صنایع دریایی درکارگاه آموزشی بکارگیری سیستم های نوین در مدیریت نگهداری و تعمیرات سازه های دریایی در دانشکده مهندسی بندرعباس، روبات زیر آبی کاوشگر خلیج فارس، روبات زیرآبی پایش بصیرخلیج فارس و روبات زیرآبی سنجش خلیج فارس را سه دستگاه روبات زیرآبی ایران اعلام کرد که اکنون در عملیات دریایی در بنادر شمالی و جنوبی به کار گرفته شده اند.

 

 

 

وی گفت: برای انجام تعمیرات و نگهداری سازه های دریایی وشناورها برای نخستین بار روبات های زیر آبی ایران در سال 90 به آب انداخته شده که تا با هدایت این روبات ها کار تعمیر مورد نیاز سازه ها و برخی شناورهای دریایی در بنادر شمالی وجنوبی کشور انجام شود.

 

 

 

مدیرکل تامین ونگهداری تجهیزات سازمان بنادرودریانوردی کشور، از بومی سازی ساخت روبات های زیر آبی در ایران خبر داد و گفت: تاکنون سه دستگاهها ازاین روبات برای انجام عملیات مختلف در زیر آب، ساخته شده است.

 

 

 

رزآزان تصریح کرد: این روبات توسط بنادر و دریانوردی و با همکاری یکی از دانشگاههای کشورمان ساخته شده و تا عمق 100متری زیر آب می تواند عملیات تعمیروبازرسی سازه ها و شناورها را انجام دهند.

 

 

 

وی بازرسی شناورها، سازه ها، تاسیسات دریایی، تمیزکاری بدنه سازه ها و شناورها به منظور جلوگیری از خزه زدگی و خوردگی عملیات ضخامت سنجی و درجاهای پر خطری که غواصان نتوانند ورود کنند توسط این روبات ها عملیات مورد نظر را با هدایت کاربران انجام می شود.

 

 

 

وی تصریح کرد: اکنون در برخی از مناطق خطر خیز برای خارج کردن مغروق های داخل آب از این روبات ها که به دوربین های بسیار قوی دید در شب مجهز هستند استفاده شده و در آبهای ساحلی و رودخانه های بزرگ عملیات خود را به خوبی انجام دهند.

 

 

 

رزآزان در پایان گفت: تجهیزات بسیار مدرنی بر روی این روبات ها از جمله سامانی ویدئویی، حسگرهای فشاری و جریان حرارت، سامانه های کنترل نور سیستم ها تغییر و تنظیم حسگرها نصب شده و ازجنس فولاد ضد زنگ بوده و با استفاده از کابل های جدید در زیر آب عملیات خود را انجام دهند.

 

 

 

پایان پیام /.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;