تعرض به مهندسان در مجمع نظام مهندسی تهران/ مطالبه ورود وزارت راه و شهرسازی

تاسیسات نیوز/ صدیقه بهزادپور: مهندسان حاضر در محل برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه نوبت دوم نظام مهندسی ساختمان استان تهران، به دنبال وقوع اتفاقات عجیب در نحوه رای گیری و همچنین ضرب و شتم مهندسان حاضر در محل که به بستری شدن برخی از آنها در بیمارستان منتهی شد؛ خواستار ابطال مصوبات مجمع مذکور و ورود وزارت راه و شهرسای و دیوان عدالت اداری کشور به این رویداد و همچنین پی گیری فسادهای مکرر در این سازمان شدند.
مجمع عمومی سالانه نوبت دوم نظام مهندسی ساختمان استان تهران در روز چهارشنبه ۲۶ بهمن ماه سال جاری با وجود هزینه گزاف برگزاری آن، از همان بدو امر از بی نظمی های فراوانی حکایت می کرد که البته یکپارچگی ملموسی نیز در لایه های پنهان این جلسه به منظور معرفی افراد خاص در انتخابات فرمایشی داشت، تخلفات و بی حرمتی هایی در نهایت به اعتراض برخی از معترضان حاضر در محل برگزاری مجمع شد که با واکنش تند ماموران امنیتی! و هتاکی و ضرب و شتم به مهندسان بیرون انداختن آنها منتهی شد.
ضرب و شتم و کتک کاری گویی درحال تبدیل به یکی از عادات و رفتارهای مرسوم سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران است، چرا که پیش از این برخی از از اعضاء نظام مهندسی ساختمان استان تهران با حضور در محل سازمان در تهران خواستار رفع برخورد تبعیض آمیز در خصوص ارجاع کار به مهندسان عضو بودند که با کتک کاری و دعوا، کار پایان یافت.
«نظام مهندسی» و اعضاء هیات مدیره آن به گفته افراد ذیصلاح در سطوح مختلف یکی از ارکان ایمن سازی در ساخت و ساز کشور محسوب می شوند، از این رو این سازمان و نهادهای وابسته به آن باید از هر گونه شائبه تبانی و … به منظور انجام امور در پروژه های عمرانی بر مبنای صداقت به دور باشد تا امنیت مردم نیز در پروژه ها ی ساخت و ساز تامین شود، اما نحوه رای گیری در این مجمع بدون توجه به حفظ حریم شخصی و همچنین تبادل آراء به صورت کتبی بین افراد معلوم الحال حکایت از استمرار تخلف های نانوشته در این سازمان داشت که این بار به کتک کاری با مهندسان مطالبه گر انجامید.
از این رو بسیاری از مهندسان حاضر در سالن در واکنش به تخلف های بسیار و اعتراض به نحوه برگزاری رای گیری از محل برگزاری مجمع خارج شدند و  به این ترتیب عملاً جلسه را از رسمیت خارج شد و افراد حاضر خواستار این شدند تا نسبت به معضلات فراوان این سازمان و مجمع برگزار شده توسط عالی ترین مسئول در وزارت راه و شهرسازی رسیدگی بعمل آید.
بدیهی است حفظ رفتار حرفه ای و اخلاقی در محیطی حرفه ای تنها با حضور افرادی عملیاتی می شود که برای شاءن مهندس و رشته مهندسی که در ارتباط مستقیم با جان مردم و حفظ امنیت آنهاست حاصل می گردد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;