تعجیل در بهره‎برداری ساختمان از اشکالات اساسی در مسکن‎مهر است

 

عضو هیئت‎مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان گفت: تعجیل در بهره‎برداری ساختمان از اشکالات اساسی در مسکن‎مهر محسوب می‎شود.

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، حجت عامری در جمع پیمانکاران مسکن گلستان اظهار داشت: حجم پروژه مسکن‎مهر بسیار بزرگ است و استفاده از اجناس در ساختمان با ترکیب متفاوتی همراه بوده است.

 وی با بیان اینکه مشکلاتی را در تولید مصالح ساختمان داریم تصریح کرد: بعضا همه مصالح ساختمان دارای نشان استاندارد هستند اما میزان کیفیت‎شان با یکدیگر بسیار متفاوت است.

 عضو هیئت‎مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان متذکر شد: جای یک قانون در کشور خالی است که هر کسی نمی‎تواند اقدام به ساخت و ساز کند.

 پروژه‎های مسکن‎مهر می‎توانست بسیار موفق باشد

عامری با اشاره به اینکه پروژه‎های مسکن‎مهر می‎توانست بسیار موفق باشد ابراز داشت: در بعضی از پروژه‎ها الگوهای بسیار موفقی هم داشتیم.

وی افزود: به دلیل اینکه روند اجرای پروژه‎ها متاسفانه طولانی بود و جنس نظارت ما نیز مقیم نبوده و به صورت مستمر و مرحله‎ای بوده است با مشکلاتی روبه‎رو بودیم.

باید نظارت مرحله‎ای تبدیل به نظارت مقیم شود

 عضو هیئت‎مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات بزرگ در صنعت ساختمان این است که باید نظارت مرحله‎ای تبدیل به نظارت مقیم شود و به همان روشی که در طرح‎های عمرانی و عمومی کشور، دولت هزینه‎ها را متحمل می‎شود ورود پیدا کنیم.

عامری در خصوص دستمزد مهندسان برای نظارت بر ساخت و ساز مسکن بیان داشت: ما در پروژه‎های مسکن‎مهر متری 3 هزار تومان که رقم ناچیزی است دریافت می‎کردیم.

 به گزارش فارس وی عنوان کرد: پروژه‎های مسکن‎مهر متعلق به اقشار آسیب‎پذیر کشور است که همه سعی کردیم در این راستا ایفای نقش کنیم و برای خانه‎دار شدن اقشار آسیب‎پذیر در حد توان تلاش کردیم.

 

5400 مهندس عضو سازمان مهندسی ساختمان گلستان

عضو هیئت‎مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان در خصوص تعداد اعضای سازمان مهندسی ساختمان استان بیان داشت: در حال حاضر این سازمان 5‎ هزار و 400 عضو دارد و اگر مهندسان این سازمان مرتکب تخلفاتی شوند افراد می‎توانند شکایت خود را اعلام کرده تا در شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی بررسی شود.

 

جنس طراحی مشکل اصلی پروژه مسکن‎مهر کلاله

عامری مشکل اصلی پروژه مسکن‎مهر کلاله را از جنس طراحی عنوان کرد و اظهار داشت: در این پروژه باید خاک رسی برداشته، تعویض و بهسازی می‎شد و یا اقدام به اجرای شمع می‎کردیم که متاسفانه این اقدام عملیاتی نشد.

 

  پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;