تصفیه‌خانه‌های فاضلاب چهارمحال و بختیاری به 11 واحد افزایش می‎یابد

با بهره‌برداری از پنج واحد تصفیه‌خانه فاضلاب در دست احداث، مجموع تصفیه‌خانه‌های فاضلاب استان به 11 واحد افزایش می‎یابد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز،   اصغر یزدانی اظهار کرد: پنج واحد تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرستان‌های لردگان، بن و شهرهای بلداجی، فرادنبه و گندمان در دست ساخت است.

وی افزود: با بهره‌برداری از این واحدها مجموع تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در استان به 11 واحد افزایش می‎یابد.

یزدانی اجرای 21 کیلومتر شبکه و کلکتور فاضلاب در شهرهای مختلف این استان را از دیگر اقدامات این شرکت برشمرد و افزود: تاکنون به ‌منظور اجرای این طرح در شهرهای شهرکرد، فرخ‌شهر، هفشجان و نقنه مجموعاً 26 میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون افزون بر 92 هزار فقره انشعاب فاضلاب به مردم استان واگذار شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از نیمی از جمعیت شهری استان تحت پوشش خدمات بهداشتی فاضلاب قرار دارند، گفت: ساخت هر واحد تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای استان به طور متوسط 200 میلیارد ریال هزینه دارد.

یزدانی خاطرنشان کرد: در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز، این شرکت آمادگی دارد تا تمامی شهرهای استان را تحت پوشش خدمات این تأسیسات بهداشتی قرار دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرهای این استان با کمبود آب شرب مواجه هستند، گفت: به دلیل تغییر شیوه بارش‌های چند سال اخیر کشور از برف به باران و کاهش سطح نزولات جوی و کاهش آب‌های زیر زمینی کمبود منابع آبی کشور را در اکثر شهرهای کشور به ویژه در استان چهارمحال و بختیاری شاهد هستیم.

یزدانی بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب در شهرهای این استان تأکید و افزود: در حال حاضر به‌ منظور تأمین آب مورد نیاز مردم در شهرکرد از طرح آبرسانی کوهرنگ به شهرکرد استفاده می‎شود.

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;