تشکیل کمیته وام برای اولین بار در سازمان نظام مهندسی

دبیر کمیته وام سازمان از تشکیل این کمیته در تیر ماه سال جاری خبر داد و گفت: با عنایت به منابع خوب سازمان و توجه ویژه به مسائل رفاهی مهندسین و اعضای سازمان، این کمیته برای اولین بار در سازمان ایجاد و تسهیلات خوبی تاکنون ارائه شده است.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز،‌ مرتضی خانی؛ مدیر آموزش، برنامه ریزی و سیستم های سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد که اخیراً به عنوان دبیر کمیته وام سازمان نیز در حال فعالیت است با اعلام این خبر، از مذاکرات و جلسات مکرر با سرپرستی و رؤسای بانکهای ملت، قرض الحسنه مهر ایران و رسالت خبر داد و افزود: در پی این مذاکرات ، تفاهم نامه ای منعقد گردید تا بنا به اعتبارات و امتیاز سازمان در این بانک ها، تسهیلات خوبی به اعضای سازمان و مهندسین ارائه گردد.
خانی درخصوص این کمیته و فعالیت های آن گفت: این کمیته ۵ نفره جهت بررسی و پاسخگویی به درخواست اعضاء برای دریافت تسهیلات تشکیل گردیده و مهندسین و اعضای سازمان بنا بر دو شاخص اصلی مشارکت در برنامه های سازمان و فعالیت های حرفه ای امتیاز دهی و برای دریافت تسهیلات مختل ف اولویت بندی می شوند.
وی در ادامه به تسهیلاتی که تا کنون به اعضاء ارائه شده اشاره کرد و افزود: درخصوص وام های قرض الحسنه بانک مهر ایران و بانک رسالت تا کنون دو فراخوان داده شده است که در مرحله اول ۷۵۰ نفر متقاضی این وام بوده و پس از بررسی های لازم ۶۲۶ نفر جهت دریافت وام به این بانکها معرفی شدند و در مرحله دوم نیز ۱۰۰ نفر خواهان دریافت تسهیلات قرض الحسنه سازمان بودند که همگی مشمول دریافت وام گردیدند.
خانی تصریح کرد: همچنین به دلیل گردش مالی بالایی که سازمان در بانک ملت دارد توافقی با سرپرستی این بانک صورت گرفت که به موجب آن تسهیلات خوبی به مهندسین دارای پروانه اشتغال و اعضای سازمان اعطاء خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: تا کنون ۳۷۴ نفر متقاضی دریافت این تسهیلات بوده اند که با بررسی های لازم ۱۶۱ نفر به بانک معرفی و از این تسهیلات بهره مند شده اند.
دبیر کمیته وام سازمان چابکی این کمیته در فرآیند بررسی و پاسخگویی به درخواست ها را حائز اهمیت خواند و افزود: این کمیته ماهیانه ۳ جلسه و تا کنون بالغ بر ۱۵ جلسه برای بررسی درخواست ها تشکیل داده است و اکنون پس از گذشت چند ماه از تشکیل این کمیته ، به مرحله ای رسیده ایم که در کمتر از یک ماه پاسخگوی درخواست مهندسین برای وام هستیم.
خانی در انتها از سیاست آینده این کمیته خبر داد و گفت: به دنبال آن هستیم که تعداد جلسات کمیته وام کاهش یابد و بررسی درخواست ها به صورت روزانه و موردی در همان زمان درخواست انجام پذیرد.
منبع نظام مهندسی یزد
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;