تسهیل گری در حوزه نظام مهندسی اجرایی می شود

در صد و هشتمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان به مبحث تسهیل گری و کاهش هزینه های مرتبط با نظام مهندسی در کنار ارتقاء ایمنی و همچنین توجه ویژه به مبحث عمر ساختمان ها تاکید شد.
به گزارش تاسیسات نیوز؛ یکصدوهشتمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان به ریاست سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان و با حضور حمزه شکیب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان، مدیران کل سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط و دیگر اعضا برگزار شد.  
در ابتدای این نشست مباحث مرتبط با حوزه نظام مهندسی ساختمان استان در زمینه های شرکت های حقوقی، مجریان ذیصلاح، تسهیل گری در کنار ارتقاء ایمنی، عمر ساختمان ها و … به صورت ریزبینانه مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور پس از استماع مباحث مطرح شده اظهار کرد: در زمینه مشکلات مرتبط با شرکت های حقوقی، براساس شیوه نامه ای که وجود دارد اصلاحات در حال انجام است و به لطف خدا پیش بینی می شود که تا پایان امسال شرکت های حقوقی ساماندهی شوند.
وی در خصوص ظرفیت محدود اشتغال مهندسان و به تبع آن نداشتن رغبت برای پروژه های روستایی افزود: در رابطه با ساختمان های گروه الف یا ساختمان هایی که بیشتر روستایی هستند مذاکراتی با وزارت راه و شهرسازی بعمل آمده است تا بدون افزایش تعرفه، جذابیت هایی برای مهندسان در پروژه های روستایی ایجاد شود.
شکیب وجود مجری ذیصلاح در پروژه های ساختمانی را تکلیفی قانونی عنوان کرد و گفت: نباید وجود مجریان ذیصلاح را به عنوان هزینه اضافی تلقی کرد بلکه می بایست به شیوه درست این وظیفه قانونی اجرا شود.
گفتنی است در این جلسه به مبحث تسهیل گری و کاهش هزینه های مرتبط با نظام مهندسی در کنار ارتقاء ایمنی و همچنین توجه ویژه به مبحث عمر ساختمان ها تاکید شد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;