تدوین پیش نویس قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان

تبدیل نظام مهندسی ساختمان به مرجعی حرفه‌ای با اتخاذ رویکرد جدید، تدوین پیش نویس قانون نظام مهندسی ساختمان و یکسان سازی تعرفه ساخت و ساز در کشور از مهم‌ترین مباحث مطرح شده در نشست خبری سرپرست نظام مهندسی ساختمان کشور بود.
به گزارش تاسیسات نیوز، سرپرست نظام مهندسی ساختمان کشور در بجنورد مرکز خراسان شمالی گفت: قانون نظام مهندسی مصوبه سال ۱۳۷۴ است و اگرچه با تغییر در دانش و روش‌ها باید تغییر می‌کرد، اما محقق نشد، اینک نظام مهندسی ساختمان به عنوان متولی اصلی ساخت و ساز در کشور با مساعدت و همفکری جمع کثیری از مهندسان، دریافت پیشنهاد‌های اساسی از مشاوران شورای مرکزی و ریاست سازمان‌ها در استان‌ها و تعریف ساز و کار مناسب به دنبال ارائه اصلاحیه به مجلس شورای اسلامی است و در ۲ هفته آینده پیش نویس تدوین شده به مجلس ارائه می‌شود.
حمزه شکیب گفت: نظام مهندسی ساختمان تلاش دارد با ارتقاء جایگاه این سازمان، علاوه بر گسترش نقش مهندسان در ساخت بنا، در شرایط خاص و بحرانی نیز به عنوان مرجعی علمی حضور داشته باشد.
او  گفت: هدف ما ارتقاء کیفیت ساخت و ساز‌ها و کاهش خسارت‌های جانی و مالی در مواقع بحرانی است.
شکیب گفت:نظام مهندسی ساختمان، در برنامه ساخت ۴ میلیون مسکن در کشور می‌تواند نقش موثر و بسیار سازنده‌ای داشته باشد و با ارائه مشاوره‌های کارشناسی در ساخت بنای مستحکم در بهترین مکان کمک کننده باشد.
یکسان سازی تعرفه‌های استان‌ها و حق الزحمه مهندسان از اقدامات متناسب با هدف تعیین شده‌است که به طور جدی پیگیری و تا پایان امسال با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی اعلام می‌شود.
تبدیل نظام مهندسی ساختمان به مرجعی حرفه‌ای به عنوان رویکرد جدید این سازمان نظام مهندسی است که با عملیاتی شدن این مهم و با مشخص شدن جایگاه سازمان در نهضت ملی مسکن از خسارت‌های مالی و جانی در وقوع بحران‌ها کاسته می‌شود.
سرپرست نظام مهندسی ساختمان کشور ابراز امیدواری کرد با تصویب پیش نویس ارائه شده به مجلس مشکلات ساخت و ساز در کشور مرتفع و مسائلی مانند مسکن مهر تکرار نشود.
شکیب گفت:امسال میزان ساخت و ساز در کشور  ۵۵ درصد کاهش یافت که  آمار بدست آمده از میانگین شاخص چند استان در کشور است.
بی توجهی و عدم اجرایی مبحث ۲۲ قانون نظام مهندسی ساختمان و تدابیر اتخاذ شده در جهت تعارض منافع از دیگر مباحث مطرح شده از سوی سرپرست نظام مهندسی ساختمان کشور در این نشست بود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;