تحقق توسعه صادرات خدمات فنی مهندسی با کمک بخش خصوصی

به‌منظور ارتقا و توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشورهای منطقه و همسایه،  تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای فی‌مابین سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران، اتاق بازرگانی تهران و دبیرخانه دائمی توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی ساختمان به امضا رسید.
به گزارش تاسیسات نیوز، باهدف کمک به ارتقا و تقویت بخش خصوصی و توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی با استفاده از شناسایی بازارهای صادراتی و تسهیل ورود شرکت‌های مهندسی ساختمان به بازار کشورهای هدف، تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه میان سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران، اتاق بازرگانی تهران و دبیرخانه دائمی توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی ساختمان و روابط بین‌الملل ساختمان به امضا رسید.
سعید سعیدیان، رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران، همکاری با اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران را مثبت ارزیابی نمود و اظهار امیدواری کرد، با انعقاد و تبادل  این تفاهم نامه، فرصتی تازه برای ارتقای کمی و کیفی صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور ایجاد شود. وی ضمن بیان توانمندی مهندسان ایرانی. به مذاکره با مقامات کشور افغانستان و همکاری در چندین پروژه ساخت‌و‌ساز در ابعاد گسترده، در این کشور اشاره نمود و گفت: هم‌اکنون مهندسان ما در کشور همسایه، کشورها آفریقایی و حتی در کشورهای توسعه‌یافته، مشغول به فعالیت هستند و امیدواریم با همکاری سازمان، بخش‌های خصوصی و دولت، شاهد افزایش این پتانسیل‌ها باشیم.
دبیر کل اتاق تهران نیز، با اشاره به توانمندی بالای شرکت‌های مهندسی ساختمان در ایران و وجود مهندسان نخبه و بادانش فنی بالا در کشور، حضور این بخش در پروژه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای را فرصتی برای تعالی بنگاه‌های این بخش و رشد و توسعه بیشتر صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور عنوان کرد. بهمن عشقی در این زمینه، آمادگی کامل اتاق بازرگانی تهران برای همکاری با سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران برای تسهیل ورود شرکت‌های مهندسی به بازارهای هدف را مورد تأکید قرارداد.
همچنین، فرهام مقدم راد، رئیس  دبیرخانه دائمی صادرات خدمات مهندسی نیز ضمن تشریح فعالیت‌های دبیرخانه، انعقاد تفاهم‌نامه را در راستای گسترش فعالیت‌ها و همکاری‌های سه‌جانبه مثبت و مهم ارزیابی نمود و استفاده از ظرفیت‌های سازمان نظام‌مهندسی ساختمان تهران، اتاق بازرگانی و دبیرخانه توسعه صادرات خدمات مهندسی را باعث هم‌افزایی و ارتقای فعالیت خدمات مهندسی در داخل و خارج از کشور عنوان کرد.
منبع نظام مهندسی تهران
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;