تحقق اهداف صنعت گاز به سالانه 60 هزار ميليارد ريال سرمايه نياز دارد

 

تحقق اهداف پیش بینی شده صنعت گاز در برنامه پنجم توسعه نیازمند سرمایه گذاری سالانه 60 هزار میلیارد ریالی در قالب تخصیص بودجه و اعتبارات لازم است.

 

 

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این که تولید یک میلیارد و 300 میلیون مترمکعب گاز تا پایان برنامه پنجم، یکی از اهداف مهم در صنعت گاز کشور به شمار می آید، افزود: تحقق این هدف نیازمند زیرساخت هایی همانند توسعه پالایشگاه های گاز، احداث خطوط انتقال و تاسیسات تقویت فشار گاز جدید است و ایجاد چنین زیرساخت هایی نیازمند سرمایه و اعتبار کافی خواهد بود.

وی با بیان این که برای تامین نیازهای سرمایه گذاری با مجلس و دولت همکاری های خوبی شده است، اظهار کرد: با توجه به تشریح وضعیت کنونی صنعت گاز و برنامه های آتی این صنعت در برنامه چشم انداز، مجلس و دولت نیز نظر مساعدی برای محقق شدن اهداف صنعت گاز کشور دارند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: در صورت تامین بودجه و اعتبار مورد نیاز در هر سال برنامه پنجم توسعه، به طور حتم اهداف پیش بینی شده در این برنامه نیز تحقق خواهد یافت.

اوجی گفت: بنابر قول مساعد مجلس شورای اسلامی در بودجه سال 92 کمک های خوبی به صنعت گاز کشور در نظر گرفته خواهد شد که این مهم به تحقق اهداف صنعت گاز نیز شتاب خواهد بخشید.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این که آمار و ارقام توسعه صنعت گاز بی نظیر هستند، تصریح کرد: با تامین اعتبارات کافی که کمیسیون انرژی مجلس و دولت قول مساعد آن را داده اند، انتظار می رود کل کشور در سه سال آینده زیر پوشش گاز قرار داشته باشند.

اوجی با تاکید بر روند مطلوب گازرسانی در کشور به ویژه در بخش روستایی گفت: در چند سال گذشته انقلاب بزرگی در گازرسانی به این بخش ایجاد شده؛ به گونه ای که هم اکنون 13 هزار روستای کشور از این موهبت بهره مند هستند و ضریب نفوذ گاز به این بخش به 58 درصد رسیده است.

وی شمار شهرهای بهره مند از گاز طبیعی را 929 مورد اعلام کرد و گفت: با گازرسانی به این تعداد شهر، ضریب خانوارهای شهری بهره مند از گاز به 97 درصد رسیده است.

اوجی درباره گازرسانی به صنایع کشور نیز گفت: هم اکنون 50 هزار و 506 واحد صنعتی در کشور گازرسانی شده است که با گازرسانی به این تعداد واحد صنعتی، صرفه جویی قابل توجهی در مصرف سوخت مایع ایجاد شده است.

وی طول شبکه لوله های گاز شهری و روستایی کشور را 226 هزار کیلومتر در قطرهای مختلف اعلام و اظهار کرد: تا کنون با نصب 8 میلیون و 900 هزار انشعاب، نزدیک به 15 میلیون و 351 هزار مشترک از گاز طبیعی بهره مند شده اند.

پایان پیام/

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;