تجهیز ساختمان ها به سیستم تصفیه آب مصرفی

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از دفتر مدیریت مصرف آبفای کشور ، مدیر این مجموعه گفت: با توجه به کمبود منابع آبی در کشور و برابر بودن میزان تولید و مصرف آب در اغلب شهرهای بزرگ، از این پس ساختمان‌ها باید به سیستم تصفیه آب مصرفی و استفاده مجدد آنها تجهیز شوند.

 

 

محمد فیض‌زاده با تاکید بر اینکه قرار است بر اساس تفاهم‌نامه مشترک وزارت نیرو، وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان نصب سیستم‌های آب خاکستری در قانون برنامه ششم توسعه کشور به صورت یک الزام باشد، افزود: در مجموع دو طرح بازچرخوانی آب داریم که طرح نخست به آب خاکستری داخل منازل و دیگری به بازچرخوانی پساب باز می‌گردد.

 

 

وی با بیان اینکه بازچرخوانی پساب شامل انتقال فاضلاب به تصفیه‌خانه است، ادامه داد: متاسفانه در حوزه آب خاکستری عقب هستیم چرا که این بخش نیازمند تکنولوژی و زیرساخت‌های لازم است و ما تا کنون از دستیابی به آن بی‌بهره بوده‌ایم.

 

 

به گفته فیض‌زاده، آب خاکستری از مصارفی مانند ظرف‌شویی و به غیر از سرویس‌های بهداشتی جمع‌آوری می‌شود و در قالب بسته‌هایی تصفیه‌شده مجددا در محل‌هایی چون فلاش تانک‌ها یا فضای سبز خانگی استفاده می‌شود.

 

 

مدیر دفتر مدیریت مصرف آبفای کشور با تاکید بر اینکه تجهیز ساختمان‌ها به سیستم‌های بازچرخوانی آب خاکستری باید از سوی مهندس ناظر ساختمان کنترل شود، اضافه کرد: بر این اساس باید نصب این سیستم‌ها در ساختمان‌های تازه احداث شده کنترل شود تا درصورت عدم استفاده از سیستم‌های بازچرخوانی آب تائیدیه‌های لازم صادر نشود.










انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;