تبدیل یزد به استان سبز در زمینه تولید انرژی الکتریکی

به گزارش تاسیسات نیوز، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، تلاش می شود تا جذب سرمایه گذاری در توسعه تولید انرژی های تجدیدپذیر و خورشیدی، این استان به استان سبز در زمینه تولید انرژی الکتریکی تبدیل شود.

 

 

 

محمدرضا صحتی در نشست خبری در جمع خبرنگاران استان افزود: استان یزد به لحاظ دارا بودن 330 روز آفتابی در طول سال، از ظرفیت مناسبی برای سرمایه گذاری در بخش فتوولتائیک برخوردار است.

 

 

 

وی سهولت در نصب و راه اندازی سامانه های فتوولتائیک، امکان نصب روی پشت بام منازل و استفاده در هر فضایی که قابلیت جذب نور آفتاب داشته باشد را از مزیت های این فناوری برشمرد و اظهار کرد: به همین دلیل نخستین نیروگاه خورشیدی بخش خصوصی در یکی از هتل های سنتی یزد با هدف خرید تضمینی برق در استان در ششمین روز دهه فجر به بهره برداری رسید.

 

 

 

 

مدیرعامل توزیع برق استان یادآور شد: تعرفه خرید برق خورشیدی برای سیستم های زیر 20 کیلووات 800 تومان و برای سیستم های بین 20 تا 100 کیلووات 700 تومان در نظر گرفته شده است.

 

 

 

صحتی درباره توسعه منابع تولید برق گفت: در این خصوص بیش از 220 مگاوات درخواست ثبت شده که برای 103 مگاوات تایید اتصال و بیش از 91 مگاوات صدور پروانه ساخت مولد صادر شده است.

 

 

 

وی افزود: درخواست های 41 مگاوات در مرحله ارسال مدارک برای عقد قرارداد، 24 مگاوات عقد قرارداد خرید تضمینی و بهره برداری از 18 مگاوات تولید نیروگاهی نیز در استان انجام شده است .

 

 

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد درباره وضعیت مشترکان برق استان اظهار کرد: تا پایان دی ماه امسال آمار مشترکان برق استان 617 هزار اشتراک بوده که پیش بینی می شود تا پایان سال به 630 هزار مشترک افزایش یابد.

 

 

 

 

به گفته صحتی از این تعداد مشترک، 501 هزار مشترک بخش خانگی هستند که متوسط مصرف سالانه برق این بخش 1800 کیلووات است که در کشور این نرخ 2 هزار و بالاتر و در دنیا این آمار 900 کیلووات است و در واقع مصرف یزد 2 برابر متوسط جهانی است.

 

 

 

وی تصریح کرد: در روستاهای استان نیز از مجموع 973 روستا به 921 روستا برق رسانی شده و هم اکنون 99.72درصد از خانوارهای روستایی از نعمت برق برخوردارند .

 

 

 

صحتی از کاهش تلفات برق استان به 7.8 درصد تا پایان امسال خبرداد و افزود: با وجود بارش 30 تا 40 سانتیمتری برف در برخی نقاط استان، هیچگونه قطعی برق ایجاد نشده ضمن آنکه در 9 ماه امسال خاموشی ها استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 41 درصد کاهش داشته است.

 

 

 

مدیرعامل توزیع برق یزد درباره میزان بدهی مشترکان نیز گفت: وصولی سال 93 حدود 97 درصد، سال 94 حدود 95 درصد و امسال نیز حدود 96 درصد بوده و در مجموع 10 درصد به بدهی مشترکان اضافه شده است.

 

 

 

صحتی اضافه کرد: 670 میلیارد ریال مشترکان استان به این شرکت بدهکارند که از این میزان، 141میلیارد ریال مربوط به سهم بخش خانگی است ضمن آنکه 90 درصد پرداخت قبوض مشترکان استان به صورت غیرحضوری انجام می شود.

 

 

 

 

وی با بیان اینکه پیک بار مصرف برق استان یزد امسال هزار و 230 مگاوات بوده، افزود: این در حالی است که قدرت نصب‌ شده نیروگاهی بالغ بر 2 هزار مگاوات است و تولید انرژی در یزد به مراتب بیشتر از مصرف آن است.

 

 

 

وی از کسب رتبه نخست این شرکت برای چهارمین سال پیاپی در ارزیابی عملکرد خبرداد و خاطرنشان کرد: دیگر موفقیت این شرکت کسب رتبه نخست در کاهش پیک بار مصرف برق در تابستان بود که برای این کارحدود 30 میلیارد ریال پاداش به مشترکان همکار در بخش صنایع و کشاورزی پرداخت شد.

 

 

 

تعداد پروژه های مورد بهره برداری شرکت برق استان یزد در دهه فجر 55 طرح با 95 میلیارد ریال اعتبار در 5 محور برق رسانی روستایی، توسعه و ساخت ، اصلاح و بهینه سازی شبکه های برق و تامین روشنایی در روستاها و شهرها بوده است.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;