تبدیل موتورهای بنزینی به برقی و تعلل شهرداری

به گزارش تاسیسات نیوز، نایب رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس، با انتقاد از عملکرد غیر کارشناسانه مسئولان دولتی در جهت رفع معضل آلودگی هوا از دولت خواست بجای فرافکنی در جهت رفع این معضل به مجلس لایحه بفرستد.


جبار کوچکی نژاد در ارائه راهکار برای رفع معضل آلودگی هوای تهران گفت: برای رفع آلودگی هوای شهر تهران و سایر کلان شهرها قانون هوای پاک را مصوب کرده ایم که در آن یک سری تکالیف هم برای سازمان حفاظت محیط زیست و هم وزارت صنعت، معدن و تجارت و هم شهرداری تعیین شده است.


نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به تازگی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برای کاهش آلودگی هوا بر ضرورت ایجاد تعطیلات یک ماهه زمستانی مدارس تاکید کرده است، از سوی دیگر دولت نیز لایحه ای را برای ساماندهی تعطیلات تدوین کرده است.


وی تاکید کرد: مسئولان دولتی نباید اظهارنظرهای غیر کارشناسی داشته باشند، چراکه این امر به نفع آنها نیست، بنابراین در شرایطی که تمام دنیا زمانی را در فصل تابستان برای استراحت دانش آموزان تعیین کرده اند، تعطیلی یک ماهه زمستان چه دلیلی دارد، آن هم در شرایطی که یک هفته تعطیلی مدارس هیچ تاثیری در کاهش آلودگی هوا نداشت.


این نماینده مردم در مجلس دهم، خاطرنشان کرد: ما برای کاهش آلودگی هوا اقدام موثری نداشته‌ایم، کمااینکه در قانون برنامه آمده که هر سال 10 درصد موتور سیکلت باید از بنزینی به برقی تبدیل شود که تاکنون شهرداری و وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدامی در این خصوص انجام نداده اند.


نایب رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: هم‌اکنون دولت باید برای رفع معضل آلودگی هوا به مجلس لایحه بفرستد، کمااینکه لایحه محیط زیست کمک خوبی بود، بنابراین نباید در این مورد تنها به فرافکنی بسنده کند یا دلیل بروز این مشکل را به گردن دیگران بیندازد.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;