تبدیل آذربایجان به قطب تولید برق کشور

به گزارش تاسیسات نیوز،  حمید چیت‌چیان وزیر نیرو گفت: اکنون بیش از ۶۰ درصد جمعیت مردم تبریز تحت پوشش شبکه جمع آوری فاضلاب است و در آینده نیز فعالیت ها و اقدامات در این حوزها با سرعت بیشتری دامه پیدا خواهد کرد تا تمام شهروندان این کلانشهر تحت پوشش شبکه جمع آوری فاضلاب قرار گیرند.





وی ادامه داد: مدول دوم تصفیه‌خانه کلانشهر تبریز با هزینه نزدیک به دو هزار میلیارد ریال و با سرمایه گذاری ستاد احیای دریاچیه اورمیه ساخته شده و نیمی از جمعیت کلانشهر تبریز را تحت پوشش قرار می دهد و علاوه بر آن خط انتقالی بصورت لوله و کانال با سرمایه گذاری ستاد احیاء دریاچیه ارومیه برای هدایت پساب این شهر به دریاچیه ارومیه اجرا خواهد شد.





وزیر نیروی دولت یازدهم ادامه داد: یکی از مهمترین ویژگی های استان آذربایجان شرقی این است که از سالیان گذشته سرمایه گذاری های صنعتی قابل توجهی توسط بخش خصوصی و ومردم در این استان انجام گرفته و در حال حاضر نیز با همت استانداری چندین طرح تولید برق توسط سرمایه گذاران خارجی و داخلی در دست اجراست.





چیت‌چیان با اشاره به اینکه در آینده نزدیک و با بهره برداری و تکمیل پروژه های در دست اجرا، آذربایجان شرقی بعنوان یکی از قطب های مهم تولید برق در کشور مطرح خواهد شد، تصریح کرد: از سرمایه گذاریانی که قصد که فعالیت در زمینه های صنعتی، کشاورزی و خدمات این استان را دارند، حمایت کامل صورت و همه امکانات در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.






گفتنی است دوم تصفیه‌خانه کلانشهر تبریز طبق برنامه ریزی های صورت گرفته و در صورت تخصیص بموقع منابع مالی، مدول با امکان پوشش۹۶۰ هزار نفر و ظرفیت ت ۲۰۷ هزار متر مکعب در شبانه‌روز، سال ۹۸ به مرحله بهره برداری خواهد رسید.




منبع: مهر






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;