تامین منافع مهندسان در سایه تفاهم نامه عقد تفاهمنامه های همکاری

رئیس نظام مهندسی ساختمان قزوین: با عقد این تفاهم‌نامه و نظارت مهندسین استان و نظارت عالیه سازمان منافع و حقوق بهره‌برداران تامین شود.

به گزارش تاسیسات نیوز، به منظور استفاده از ظرفیت مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین در جهت ارائه خدمات جدید مهندسی در حوزه مهندسی راه، تفاهم‌نامه‌ای بین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین منعقد شد.
در جلسه ای که با حضور اعضای هیات مدیره سازمان با مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در اداره کل راهداری تشکیل شد، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با داشتن کارشناسان و متخصصان پتانسیل خوبی در ارائه خدمات طراحی و نظارت پروژه ها دارد و باید از این ظرفیت در استان به خوبی استفاده شود.
حق لطفی عنوان کرد: در تهیه و طراحی نقشه مجتمع‌های رفاهی، ابنیه‌های عمومی از مشاورین خارج از استان استفاده می‌شود که با توجه به ظرفیت استان لازم است برای طراحی و تهیه نقشه‌های مجتمع‌های رفاهی، ابنیه‌های عمومی و طراحی پل‌ها از ظرفیت متخصصین و مهندسین استان استفاده نمائیم که با اینکار موضوع اشتغالزایی مهندسین استان نیز مرتفع خواهد شد.
وی با ابراز خرسندی از عقد تفاهم نامه با سازمان نظام مهندسی ساختمان اظهار امیدواری کرد: با هم افزایی و همکاری دو دستگاه، طراحی و نظارت بر اجرای راه‌های دسترسی اختصاصی (دائمی و موقت) به راه‌های برون شهری استان و طراحی پلان ایمنی کارگاه‌های جاده‌ای با رعایت کامل ضوابط و مقررات بصورت اصولی صورت پذیرد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین نیز در این جلسه ضمن تشکر از رویکرد و تعامل اداره کل راهداری استان با سازمان بیان کرد: خوشبختانه از مهندسین عضو سازمان در سطح کشوری و در پروژه‌های ملی استفاده می‌شود که این بیانگر این موضوع است که در استان توان و ظرفیت کافی وجود دارد. بنابراین در پروژه‌های استانی نیز باید از این پتانسیل بخوبی استفاده کرد.
دکتر امیر کلهر با اشاره به تخصص مهندسین ترافیک، شهرسازی و نقشه‌برداری عنوان کرد: متاسفانه در حوزه راه در داخل استان مشاور نداریم و قطعاً اگر از مهندسین راه در پروژه‌های استانی استفاده شود، چندین مشاور در این حوزه خواهیم داشت.
وی در خاتمه اظهار امیدواری کرد: با عقد این تفاهم‌نامه و نظارت مهندسین استان و نظارت عالیه سازمان منافع و حقوق بهره‌برداران تامین شود.
شایان ذکر است؛ ارائه خدمات مهندسی توسط مهندسان ذیصلاح عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین در خصوص طراحی و نظارت بر اجرای راه‌های دسترسی اختصاصی (دائمی و موقت) به راه‌های برون شهری استان (شامل مکانیابی، طراحی هندسی، تهیه پلان ایمنی حین عملیات اجرایی و نظارت بر اجرا) و طراحی پلان ایمنی کارگاه‌های جاده ای و تهیه گزارش‌های مورد نیاز اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از جمله مفاد این تفاهم‌نامه است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;