تامین آسایش با سرمایش از کف

در حالی که گرمایش از کف یک تکنولوژی موفق برای بازده و آسایش در طراحی خانه های جدید می باشد، از سرمایش تابشی مسکونی چیزی شنیده نمی شود.

سیستم سرمایش تابشی که معمولا همراه با نوع گرمایشی آن طراحی می شود، سیال سرد را در همان شبکه لوله های PEX که برای گمایش از کف استفاده می شوند به گردش درآورده و یک کف، دیوار یا سقف خنک ایجاد می کنند که می تواند انرژی حرارتی محسوسی را جذب کند. این سیستم علاوه بر انتقال گرمای همرفتی از هوا شامل انرژی تشعشی از بهره خورشیدی، افراد، تجهیزات، چراغ ها و کامپیوترها می شود.

قبل از از دست رفتن سرمایش تشعشعی به دلیل نگرانی هایی مثل کندانس، توجه کنید چگونه استفاده از شبکه لوله های تابشی برای تهویه فضا در کل سال می تواند به رسیدن به اهداف عملکرد انرژی و افزایش آسایش کمک کند.

بدن انسان دمای محیط را به صورت ترکیبی از دمای هوا و دمای تابشی درک می کند، به همین دلیل است که وقتی سطوح گرمند (گرمایش تابشی) با دمای هوای پایین و وقتی سطوح خنک باشند (سرمایش تشعشعی) با دمای هوای بالاتر احساس راحتی و آسایش می کنیم.

پس فضای دارای سرمایش تابشی از دماهای ست پوینت ۷۷ درجه فارنهایت استفاده کرده و نسبت به تهویه مطبوع متداول اسایش را بهبود می بخشد. چون مردم میتوانند به جای اینکه برای دورکردن گرما منتظر هوای متحرک بمانند گرمای اضافی را به سطوح خنک منتقل (تابش) کنند.

به عبارت دیگر سرمایش از کف سبب کاهش دمای تابشی فضا و افزایش از دست رفتن گرمای افراد می شود. این مساله به کاهش بارهای تهویه مطبوع، حجم هوای سرمایش و پتانسیل درفت ها و نویز هوا کمک می کند. در بیشتر موارد یک سیستم هوای فشرده با اندازه کوچک برای رفع نیازهای هوای تازه و رطوبت زدایی نیز لازم است. اما هزینه این سیستم ها کمتراز سیستم های کامل بوده و فضای کمتری اشغال و برق کمتری مصرف می کنند.

صرفه جویی هزینه و انرژی سیستم های تابشی دوگانه (سرمایش و گرمایش)/هوای فشرده در مقابل سیستم های متداول ۳۰ تا ۴۰% است. هزینه سرمایه گذاری اولیه اما کمی بالاتر از یک سیستم هوای فشرده تنها می باشد.

ویژگی خانه مناسب برای سرمایش از کف

خانه ایده آل برای سرماشی از کف یک ساختمان با درزبندی مناسب برای حداقل کردن نشتی هواست که پنجره های ثابت یا بازشو با رله های تماس، کف پوش سخت (نه فرش یا چوب)، کف بتونی، دیوار یا سقف هایی که لوله های PEX بتواند در آن جای گیرد، منبع آب سرد (مثل چیلر یا پمپ حرارتی ژئوترمال)، یک سیستم HVAC با سایز کم برای تامین هوای تازه بدون رطوبت و خنک و یک سیستم کنترل هوشمند برای تلفیق سیستم های هواساز و هیدرونیک داشته باشد. چندین ناحیه کنترل برای پاسخ به بارهای منطقه ای خانه یکی می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;