به گزارش تاسیسات نیوز، با سرد شدن هوا، هیچ کس دوست ندارد در فضایی زندگی کند که سرما تمام وجودش را گرفته است، به همین دلیل استفاده از سیستم های گرمایشی از اهمیت بالایی برخوردار خواهند بود، اما البته سیستمی که بتواند به خوبی کار کند و هوای گرم را در فضا منتشر نماید!
برای آنکه بتوانید از پکیج گرمایشی خانه استفاده نمایید، می بایست آن را برای زمستان هواگیری کنید. به همین منظور اولین گام این است که به سراغ پمپ پکیج بروید چرا که این قطعه از این سیستم گرمایشی است که طی گذشت زمان از هوا پر می شود و می تواند طی استفاده از رادیاتور، عملکرد آن را با خلل رو به رو کند.
چنانچه هواگیری در پکیج به خوبی صورت نگیرد، در زمان های مختلف هنگام کار، شاهد سر و صداهایی از پکیج خواهید بود. پس بهتر است تمامی مراحل هواگیری پکیج را به خوبی انجام دهید تا بتوانید از این سیستم به خوبی استفاده نمایید.
مراحل هواگیری پکیج
برای هواگیری در ابتدا شیر آب گرم را باز کنید تا پکیج روشن شود و آب گرم به جریان افتد. سپس می بایست پیچ هواگیری را بیابید که اغلب در انتهای پمپ قرار گرفته است. دستمالی که می تواند میزان زیادی آب جذب کند را آورده و آن را زیر پیچ هواگیری قرار دهید؛ در این حالت دستمال می تواند آب خروجی هنگام هواگیری را جذب نماید. البته برخی ها یک سطل و یا ظرف نیز زیر دستشان قرار می دهند تا قطره ای آب هم روی زمین نریزد.
آموزش هواگیری پکیج
برای باز کردن پیچ هواگیری، می توانید از یک پیچ گوشتی کمک بگیرید. توجه داشته باشید که برای باز کردن این پیچ برای هواگیری پکیج می بایست آن را خلاف عقربه های ساعت بچرخانید. بعد از چرخش پیچ، آب به همراه هوا از این ناحیه خارج خواهد شد. بهتر است خود را برای پرش های ناهماهنگ آب از درون این پیچ آماده نمایید تا به سرعت بتوانید دیوار را پاک کنید.
همچنین خوب است این نکته را به یاد داشته باشید آبی که از فرایند هواگیری پکیج بیرون می آید، بسیار گرم و جوش است به این معنا که احتمال سوختگی بالا می رود. ضمنا لازم است بدانید که حین هواگیری، از پیچ صدای خروج هوا و پاشش آب به گوش می رسد که رفته رفته از این صدا کاسته خواهد شد. چنانچه این صداها به طور کامل از بین رفت، بدان معنی است که هواگیری به شکل کامل انجام شده است. اکنون شما می توانید پیچ را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا بسته شود تا در فصول سرد سال یک پکیج آماده به کار با کارایی بالا داشته باشید.