تاسیسات تهویه مطبوع یک مجموعه شرجی

 

به گزارش تاسیسات نیوز، برای طراحی تهویه مطبوع خانه در منطقه اقلیمی خاص مثلا خیلی سرد یا خیلی گرم یک پیچیدگی های خاص خود را دارد حالا اگر با یک مجموعه سروکار داشته باشیم یک مساله دیگر است و در این بین بیاییم این مجموعه ساختمانی را در یک اقلیم شرجی در نظر بگیریم . این خود می شود یک پروژه خاص .

 

 

 

اما در این بین خلاقیت وقتی به میان بیاید خیلی بیشتر می تواند خواندنی باشد.

 

 

 

طراحیِ مسکنی که نیازی به مصرف انرژی زیاد در آب و هوای استوایی کشور سنگاپور نداشته باشد کار پرچالشی است اما group8asia با خلق ساختمان بلند مرتبه ای که دوستدار محیط زیست بوده موفق به انجام چنین ماموریتی شده است.

 

 

 

ترکیب طراحی قدیم با انحناهای مدرن در Punggol Waterway Terraces به خوبی مشاهده شده و هم مسکن پایدار و هم منظره چشم نوازی از یک سازه معماری را به تصویر کشیده است.

 

 

 


اقلیم استوایی و ناحیه شهری فشرده سنگاپور نیاز به ساخت و سازی را که هر دو فاکتور یاد شده را در خود منظور نماید الزامی کرده است. هر کدام از فازهای برنامه ریزی این پروژه نیازمند آنست که احتیاج به سرمایش با اثر کمِ زیست محیطی و نیز جهت گیری ساختمان ها درنظر گرفته شود.





Punggol Waterway Terraces شامل آپارتمان هایی است که رو به آب قرار داشته و با بالکن های ناهموار سبک ژولیت تزئیین شده است. به این صورت از امواج تصادفی که با نمای ساختمان ها برخورد می کند تقلید شده است.

 

 

 

تهویه متقاطع در سرتاسر قسمت های این طرح اولویت دارد، نتیجه آنکه زیست محیط انفعالی کنترل شونده به وسیله اقلیم حاصل شده است. کریدورهای باز و پیوسته امکان خنک سازی این مکان استوایی را به هوا داده و به علاوه نورخورشید فراوانی را در اختیار ساکنان قرار می دهد.





این پروژه هم پنل های خورشیدی و هم سقف های سبزی دارد که بر فراز این جواهر پایدار قرار داده شده است. به گفته معماران، “Punggol Waterway Terraces” پیش مقدمه ای خلاقانه برای مسکن سازی عمده با هدر رفت انرژی صفر می باشد که برای رشد مستمر شهرهای آسیایی ضروری می نماید.”







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;