تاثیر تحریم‌های یک‌جانبه وظالمانه آمریکا بر خرید ورق استیل

خرید ورق استیل با توجه به تحریم‌های ظالمانه و یک جانبه آمریکا برعلیه تولیدکنندگان آلومینیوم و فولاد و همچنین چند مقام ارشد ایران در دوران ریاست جمهوری ترامپ، تحت تاثیر قرار گرفته است. به طورکلی قیمت محصولات بازار فولاد به اتفاق‌های سیاسی و روابط بین‌المللی کشورها وابستگی زیاد دارد. با وجود تحریم‌ها، صادرات، واردات و بازار عرضه و تقاضا با اختلال مواجه می‌شود. با بروز مشکل در واردات مواد اولیه، میزان عرضه ورق استیل و ورق آلومینیوم کاهش می‌یابد؛ در نتیجه با افزایش تقاضا، قیمت این محصولات بالا می‌رود و توانایی صنایع مختلف خرید ورق استیل و ورق آلومینیوم کاهش پیدا می‌کند.
به گزارش تاسیسات نیوز، در این مطلب قصد داریم درباره نحوه خرید ورق‌های استیل و آلومینیوم توضیح دهیم و در نهایت بهترین سایت خرید ورق استیل و آلومینیوم را معرفی کنیم.
ورق استیل چیست؟
ورق استیل ورقی است که با آهن و آلیاژهای دیگر، پس از طی فرآیندهای صنعتی به صورت صاف و تخت در ضخامتی مشخص در ابعاد مستطیلی و مربعی تولید و به بازار عرضه می‌شود. میزان کربن در ورق‌های استیل کم‌تر از دو درصد است. افزایش کربن در این محصول مقاومت و شکل‌پذیری آن را به شدت افزایش می‌دهد. این ورق‌ها در دمای بالای هزار درجه سانتی‌گراد و منفی ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد تحمل دارند. این محصول به دلیل ویژگی‌هایی مانند مقاومت در برابر خوردگی و حرارت، ظاهر بسیار زیبا، ضد زنگ بودن، داشتن قابلیت جوش‌کاری، دوام و طول عمر طولانی در صنایع مختلفی مانند ساخت پوشش و سقف آسانسور، لوازم خانگی، بدنه خودرو، هواپیما، کامیون، سقف ساختمان‌ها، تانکرهای حمل مواد شیمیایی، پمپ، قطعات کشتی و غیره کاربرد دارد. در شرکت‌های معتبری که در زمینه فروش ورق‌های استیل فعالیت دارند، تعدادی مشاور باتجربه و ماهر در خرید ورق استیل به مشتریان کمک می‌کنند.
برای خرید ورق استیل به چه مواردی باید توجه کرد؟
اولین نکته‌ای که در خرید ورق استیل باید مورد توجه قرار بگیرد، تعیین نوع ورق استیل می‌باشد. این مرحله بر عهده خود مشتری است که از بین ورق استیل رنگی، ورق استیل قلع اندود، ورق استیل گالوانیزه، ورق استیل اسید شویی، ورق استیل سیاه، ورق استیل آهن، ورق استیل آجدار و ورق استیل روغنی، محصول مورد نظرخود را انتخاب کند. هرکدام از انواع ورق استیل، گریدهای مختلفی دارند و برای پروژه‌های گوناگون استفاده می‌شوند. استحکام‌ ورق‌های فولادی تولید شده توسط نورد سرد معمولا بیشتر است و برای استفاده در صنعت خودرو، لوازم خانگی، رادیاتور، مخابرات و درب و پنجره کاربرد دارد. مشتریان در زمان خرید ورق استیل به کلاف یا رول بودن آن نیز حتما توجه داشته باشند. رایج‌ترین استاندارد تولید ورق استیل در بازار ایران، استاندارد DIN آلمان است. نکته مهم دیگری که در خرید ورق استیل اهمیت دارد، ضخامت و وزن ورق می‌باشد. ضخامت این ورق‌ها معمولا بین ۰/۳ الی ۵۰ میلی‌متر است. برای محاسبه کردن وزن ورق از دو روش می‌توان استفاده کرد. روش اول باسکول کردن ورق است و روش دوم، ضرب ابعاد در چکالی می‌باشد.‌ مشتریانی که هدف آن‌ها از خرید ورق استیل احداث پل است، باید به سراغ ورق‌های فولادی ضخیم بروند. به طورکلی ضخامت، وزن و طول و عرض ورق در قیمت پایانی آن تاثیرگذار است.
در خرید ورق آلومینیوم باید به چه نکاتی توجه کرد؟
یکی از محصولات بسیار پرکاربرد در صنایع دسته بندی ورق آلومینیوم است که مصرف گسترده‌ای در عایق‌کاری دارد. این نوع ورق در رنگ‌های مختلف با کاربردهای متنوع تولید می‌شود و جزء ورق‌های سبک به شمار می‌رود. از ویژگی‌های این محصول می‌توان به قیمت مناسب، سبک وزن بودن، ظاهر زیبا، تمیزی، شکل‌پذیری و انعطاف بالا، مقاومت در برابر اکسیداسیون یا زنگ‌زدگی، مقاومت فیزیکی بالا اشاره کرد. این محصول به صورت شیت یا رول در بازار عرضه می‌شود. البته در زمان خرید ورق آلومینیوم امکان سفارش به صورت رولی نیز وجود دارد. مشتریان در زمان خرید ورق آلومینیوم حتما باید به برند تولیدکننده و قیمت این ورق توجه کنند.
تاثیر تحریم‌های یک‌جانبه وظالمانه آمریکا بر خرید ورق استیل
چه عواملی قیمت ورق استیل را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟
بسیاری از عوامل روی قیمت انواع مختلف ورق استیل تاثیرگذار است. این عوامل عبارتند از: قیمت مواد اولیه، هزینه‌های مربوط به استخراج سنگ آهن به‌عنوان مواد اولیه، حمل و نقل و دست‌مزد نیروی کار، میزان عرضه و تقاضا، نوسانات بازار ارز و دلار، میزان فلز نیکل به کار رفته در تولید ورق استیل، قیمت نفت و مشتقات نفتی به کار رفته در تولید، تحریم‌های ظالمانه آمریکا، تورم جهانی، نرخ ضایعات آهنی، وزن و ابعاد ورق.
خرید ورق استیل به صورت آنلاین چه مزایایی دارد؟
بهترین روش برای فروش ورق استیل راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی توسط تولیدکنندگان می‌باشد. در فروشگاه اینترنتی می‌توان انواع مختلف ورق استیل و ورق آلومینیوم را به‌همراه قیمت در اختیار مشتری قرار داد. مشتریان در تمام ساعات شبانه‌روز می‌توانند برای خرید محصول مورد نظر خود به صورت آنلاین اقدام کنند. از طریق فروش آنلاین کسب‌وکارهای فروش انواع ورق نیز توسعه پیدا می‌کند و در وقت و هزینه‌های رفت و آمد مشتری نیز صرفه‌جویی می‌شود.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;